رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

قاتل سریالی، نیویورک و واشنگتن را به هم ریخت

9:53 - 23 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۲۹۴۵
حضور یک قاتل سریالی در خیابان‌های نیویورک و واشنگتن باعث افزایش ترس در میان شهروندان و بی خانمان‎های این دو شهر آمریکا شده است.

- رسانه‎های آمریکایی می‎گویند مقدار قابل توجهی از ترس در میان جامعه بی خانمان‌ها در شهر نیویورک و واشنگتن دی سی، وجود دارد؛ اکنون، یک قاتل با هدف قرار دادن افرادی که مجبور هستند در سرما بخوابند، این ترس را افزایش می‌دهد.

به گزارش «اسپوتنیک»، مظنون تاکنون دو مرد را در شهر نیویورک کشته است و پلیس می‌گوید که در حال بررسی است که آیا این قتل‌ها ممکن است با سه حمله به افرادی که در خیابان‌های پایتخت آمریکا زندگی می‌کنند مرتبط باشد یا خیر؛ تیراندازی بین ۳ تا ۱۲ مارس، ۱۲ تا ۲۱ اسفند، رخ داده است.

با توجه به شباهت در ماهیت این جنایات و همچنین تصاویر مظنون، پلیس آمریکا در هر دو شهر بزرگ در تلاش برای یافتن شواهد در این رابطه است.

اداره پلیس شهر نیویورک، می‎گوید «با توجه به شباهت در شیوه عمل مجرم، شرایط مشترک درگیر در هر تیراندازی، شرایط قربانیان و شواهد کشف شده، پلیس نیویورک، اداره پلیس در واشنگتن و اداره الکل، تنباکو، سلاح گرم و مواد منفجره آمریکا به طور مشترک این موارد جرایم را بررسی خواهند کرد.»

 

ترس از تیرانداز سریالی در نیویورک و واشنگتن


«کیچمن یول»، کمیسر پلیس نیویورک، گفت «بی‌خانمان‌های ما یکی از آسیب‌پذیرترین افراد جامعه هستند و حمله کردن به آن‌ها هنگام خواب جنایتی فوق‌العاده فجیع است؛ ما از هر ابزار، هر تکنیک و هر شریکی استفاده خواهیم کرد تا قاتل را به دست عدالت بسپاریم.»

«اریک آدامز»، شهردار نیویورک نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی، گفت «این برای همه شهروندان نیویورک مهم است؛ این پرونده یک اقدام واضح و هولناک و عمدی برای گرفتن یک زندگی است، چرا که فرد بی خانمان بوده است؛ دو نفر هنگام خواب در خیابان مورد اصابت گلوله قرار گرفتند؛ آن‌ها هیچ جرمی مرتکب نشده بودند، فقط در خیابان خوابیده بودند.»

«آدامز»، این جنایت را یک قتل با خونسردی توصیف کرد.

هم «آدامز» و هم پلیس نیویورک برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات در تحقیقات خود برای یافتن قاتل که همچنان آزاد است، از مردم کمک خواسته‎اند.

گزارش‎ها نشان می‎دهند که از هر ۱۰۶ شهروند نیویورک، یک نفر بی خانمان است؛ در واشنگتن دی سی نیز ۶۸۱ نفر بدون سرپناه و در خیابان‌ها می‌خوابند، در حالی که ۳ هزار و ۳۵۲ نفر در پناهگاه‌های اضطراری به سر می‌برند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *