رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

زندان‌های آمریکا زیر سایه همه گیری کرونا/افزایش درخواست‌ها برای آزادی پیش از موعد

5:15 - 22 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۲۳۹۹
یک گزارش نشان می دهد شیوع گسترده کرونا در زندان های آمریکا باعث افزایش بی سابقه درخواست های زندانیان برای آزادی پیش از موعد شده لست.

- بر اساس گزارشی از سوی کمیسیون احکام آمریکا که به تازگی منتشر شده، تعداد درخواست‌های زندانیان فدرال برای آزادی پیش از موعد در طول همه‌گیری ویروس کرونا به شدت افزایش یافته است.

به گزارش «نیویورک تایمز»، دلیل اصلی طرح این درخواست‌ها مربوط به عوامل و خطر‌های ناشی از همه گیری ویروس کرونا عنوان شده است.

آزادی پیش از موعد به زندانیان این امکان را می‌دهد که در صورت داشتن معیار‌های خاصی که «دلایل فوق‌العاده و قانع‌کننده» را ارائه می‌کنند، مانند بیماری لاعلاج یا سن، برای آزادی زودهنگام از حبس در نظر گرفته شوند.

در دهه‌های پس از معرفی این لایحه در دهه ۱۹۸۰، از آن به ندرت استفاده شده است.

اما این همه گیری است که حجم بالای درخواست‌ها را برای آزادی پیش از موعد افزایش داده است.

این مطالعه نشان می دهد که بین مارس ۲۰۲۰، زمانی که سازمان بهداشت جهانی همه‌گیری را اعلام کرد، و آوریل ۲۰۲۰، تعداد زندانیانی که در دادگاه‌های آمریکا درخواست آزادی پیش از موعد داشتند، تقریباً ۹۰۰ درصد افزایش یافت.

به طور کلی، این مطالعه که یک سال مالی را پوشش می‌دهد که از اول اکتبر ۲۰۱۹ شروع شده و در ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۰ به پایان رسیده، نشان می‌دهد که خطر ابتلا به کووید حداقل به عنوان یکی از دلایل در ۷۱.۵ درصد از مواردی که درخواست شده، ذکر شده است.

همچنین کووید-۱۹ تنها دلیل در ۵۹.۶ درصد از درخواست‌های ارائه شده بوده است.

در حالی که این بیماری همه گیر در بهار ۲۰۲۰ در سراسر آمریکا موج می‌زد، قدرت مخرب آن به ویژه در میان زندانیان شدید بود.

داده‌ها نشان می‌دهند که زندانیان چندین برابر بیشتر از جوامع اطراف خود به این ویروس آلوده شده و کووید با نرخ‌های بالاتری در مقایسه با جمعیت عمومی این کشور باعث مرگ زندانیان می‌شود.

بر اساس این مطالعه، در ۶۲ درصد از درخواست‌های آزادی پیش از موعد رد شده در طول سال مالی ۲۰۲۰، حداقل یکی از دلایل ذکر شده توسط دادگاه‌ها عدم ارائه دلایل کافی در معرض خطر ابتلا به کووید بودن توسط زندانیان بوده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *