رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش بی سابقه قیمت سوخت در آمریکا

12:03 - 21 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۲۳۸۳
قیمت سوخت در آمریکا به بیشترین میزان خود در ۱۴ سال اخیر رسیده است.

قیمت سوخت در آمریکا  همزمان با بحران اوکراین افزایش شدیدی را شاهد بوده است.

به گزارش «سی بی اس»، قیمت بنزین در آمریکا در یک هفته اخیر به بالاترین حد خود در ۱۴ سال اخیر رسیده و رکورد قبلی ۴.۱۱ دلار در سال ۲۰۰۸ را شکسته است.

بر اساس این گزارش، «قیمت بنزین تقریبا به طور روزانه به بالاترین حد خود می‌رسد و میلیون‌ها آمریکایی را با مشکل مواجه می‌کند اما این امر همچنین پرسش‎هایی را درباره اینکه چرا سوخت تا این حد افزایش یافته و مقصر چه کسی است، ایجاد می‌کند.»

جای تعجب نیست که افزایش قیمت بنزین تأثیر بسیار واقعی بر بودجه خانوار‌های آمریکایی دارد؛ براساس برآورد «وال استریت ژورنال»، یک خانواده معمولی در آمریکا ممکن است در سال جاری هزینه‌های اضافی دو هزار دلاری را صرفا به دلیل هزینه‌های بالاتر متحمل شود.

در روز‌های اخیر قیمت سوخت در آمریکا موضوع اصلی است و خانواده‌های آمریکایی برای هزینه‌های گاز بیشتر و کاهش هزینه‌ها در سایر زمینه‌ها برنامه ریزی می‌کنند.

اما سه دلیلی که می‌توانند بر افزایش قیمت سوخت در آمریکا تاثیر داشته باشند به شرح زیر هستند.

افزایش تقاضا پس از پاندمی کرونا

پس از آغاز همه گیزی کرونا، در آمریکا به دلیل محدودیت‌های کرونایی و قرنطینه سراسری درخواست سوخت کاهش محسوسی را تجربه کرد.

بر اساس یک برآورد، مصرف سوخت راننده‌های معمولی در آمریکا به نصف کاهش پیدا کرد، اما با لغو محدودیت‎ها، بار تقاضا افزایش یافته و به بالا رفتن قیمت‌ها منجر شده است.

کاهش تولید

پس از کاهش تقاضا در دوره همه گیری کرونا، «اوپک» و تولید کنندگان نفت خام، تولید نفت را تا سطح رکورد ۱۰ میلیون بشکه در روز، کاهش دادند.

این آمار به معنای کاهش ۱۰ درصدی دخایر جهانی سوخت است.

تحریم‌های آمریکا علیه روسیه

همزمان با جنگ اوکراین قیمت سوخت در جهان افزایش بی سابقه‌ای را تجربه می‌کند.

آمریکا و کشور‌های غربی تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کردند؛ «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا ممنوعیت واردات نفت و گاز را از روسیه اعلام کرد.

در حالی که آمریکا ۱۰ درصد از ذخایر نفت و گاز خود را از روسیه وارد می‌کند، اما این تصمیم بایدن موجب شد تا قیمت نفت و گاز در این کشور افزایش شدیدی را تجربه کند.


برچسب ها: آمریکا جو بایدن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *