رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ادامه روند افزایشی قیمت سوخت در آمریکا

13:38 - 20 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۲۲۴۳
بر اساس آخرین آمارها، میانگین قیمت ملی بنزین در آمریکا حدود به ۷ سنت افزایش یافته است.

- قیمت یک گالن بنزین در آمریکا همچنان در حال طی کردن روندی افزایشی بوده و میانگین قیمت ملی بنزین حدود به ۷ سنت افزایش یافته است.

به گزارش «یو اس‌ای تودی»، بر اساس گزارش ها، میانگین قیمت بنزین معمولی در سراسر آمریکا اکنون ۴.۳۲ دلار به ازای هر گالن است. در روز چهارشنبه، این نرخ ۴.۲۵ دلار بود که یک بار دیگر رکورد قبلی ۴.۱۱ دلاری را که در جولای ۲۰۰۸ ثبت شده بود، شکست.

قیمت گازوئیل در آمریکا نیز در بالاترین حد خود قرار دارد و میانگین قیمت آن به ۵.۰۶ دلار به ازای هر گالن زسیده، که در مقایسه با میانگین ۴.۸۸ دلاری روز چهارشنبه، ۱۸ سنت افزایش یافته است. پنج‌شنبه اولین روزی بود که قیمت گازوئیل به بیش از ۵ دلار رسیده است.

قبل از این هفته، رکورد قبلی قیمت گاروئیل ۴.۸۴ دلار و در جولای ۲۰۰۸ ثیت شده بود.

کالیفرنیا همچنان با ۵.۶۹ دلار به ازای هر گالن گران‌ترین قیمت بنزین را در آمریکا ثبت کرده و تنها ایالتی است که میانگین قیمت بنزین آن بیش از ۵ دلار است. کالیفرنیا همچنین اولین ایالتی بود که میانگین قیمت گازوئیل آن با ۶.۲۱ دلار، به بیش از ۶ دلار به ازای هر گالن رسید.

عملیات نظامی روسیه در اوکراین عامل بزرگی در افزایش قیمت‌ها باقی مانده است، زیرا تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه شامل فروش نفت خام این کشور است که یکی از بزرگترین عوامل در تعیین قیمت بنزین است.

نفت خام روسیه تنها ۳ درصد از واردات آمریکا را به خود اختصاص می‌دهد، اما نقشی اساسی دارد، زیرا نفت خامی را تولید می‌کند که برای پالایشگاه‌های آمریکا ارزشمند است.


برچسب ها: آمریکا جو بایدن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *