رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

واکنش‎ها به اعدام با تزریق مواد کشنده در آمریکا

15:19 - 18 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۱۶۹۴
نیویورک تایمز در گزارشی می‎گوید که شیوه اجرای اعدام در آمریکا با استفاده از مواد کشنده با واکنش گروه‎های حقوقی و زندانیان مواجه شده است.

- وضعیت اجرای اعدام‌ها در سراسر آمریکا بیش از یک دهه , از زمانی که شرکت‌های دارویی شروع به توقف تحویل پرمصرف‌ترین دارو‌ها برای اعدام کرده‌اند، در آشفتگی قرار داشته است.

به گزارش «نیویورک تایمز»، سیستم‌های زندان ایالتی آمریکا پس از این موضوع موظف شدند تا ترکیب‌هایی از دارو‌هایی را تولید کنند که اغلب برای شروع روند اعدام به یک آرام‎بخش تکیه می‌کردند.

اما فرمول‌های کشنده جدید به چالش‌های قانونی در سراسر آمریکا منجر شده است، به طوری که زندانیان محکوم به اعدام و وکلای آن‌ها استدلال می‌کنند آرام‌بخشی که اکنون در حدود نیمی از ایالت‌ها استفاده می‌شود، در هدف اصلی خود یعنی دور نگه داشتن زندانیان از احساس درد هنگام مرگ بی‌اثر است.

نخستین جلسه برای بررسی چالش‌های این نوع دارو اخیرا در اوکلاهاما برگزار شد، جایی که یک زندانی پس از تزریق داروی آرام‎بخش در جریان اعدام در ماه اکتبر چندین دقیقه حال بدی داشته و سپس به لرزه افتاده بود.

گروهی از زندانیان محکوم به اعدام استدلال کردند که ترکیبی از دارو‌ها که در آن ایالت در انتظار آنهاست، می‌تواند دردسر‌های زیادی ایجاد کند که بر اساس قانون در دسته دارو‌های غیر قابل تحمل قرار دارند.

دادگاه عالی آمریکا استفاده از این نوع دارو را در حکمی در سال ۲۰۱۵ در مورد همان پرونده اوکلاهاما مجاز دانست، اما محاکمه فعلی اجازه داده است تا شهادت کارشناسی اضافی و ارائه تحقیقات دقیق در مورد استفاده واقعی از این دارو در اتاق‌های اعدام ارائه شود.

این پرونده که یکی از چندین چالش قانونی برای اجرای پروتکل‌های دارویی در سراسر آمریکاست، می‌تواند پیامد‌های گسترده‌ای برای ۲۷ ایالتی که مجازات اعدام دارند، داشته باشد.

پیشتر نیز دولت فدرال ۱۳ نفر را در دوره ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» اعدام کرد.


برچسب ها: آمریکا جو بایدن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *