رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش خرید و فروش تسلیحات بدون مجوز در آمریکا

11:29 - 18 اسفند 1400
کد خبر: ۸۰۱۶۶۵
یک گزارش به بررسی خرید و فروش تسلیحات بدون مجوز در ایالت‎های آمریکا پرداخته است.

- مقام‎‎های محلی می‎گویند که یک مرد در ایالت کالیفرنیا آمریکا که سه دخترش، یک کارمند کلیسا و در ادامه خود را با شلیک گلوله به قتل رساند، این کار را با سلاحی ثبت نشده و غیر قانونی انجام داده بود.

به گزارش «گاردین»، «دیوید مورا روخاس»، در ۲۸ فوریه، ۹ اسفند، در کلیسایی در ساکرامنتو به دیدار دختران ۹ ساله، ۱۰ ساله و ۱۳ ساله رفته بود که به سمت آن‌ها تیراندازی کرد.

«ناتانیل کونگ» ۵۹ ساله، کارمند کلیسا نیز در این حادثه کشته شد.

«مورا روخاس» ۳۹ ساله، به دلیل منع خشونت خانگی که برای او صادر شده بود، از داشتن هرگونه اسلحه و مهمات منع شده بود اما هنوز هم می‌توانست یک اسلحه گرم بدون شماره سریال، که معمولاً به صورت آنلاین خریداری شده و در خانه‌های شخصی ساخته می‌شود، تهیه کند.

«روخاس» از یک اسلحه نیمه اتوماتیک به سبک تفنگ دست ساز و یک خشاب بلند ۳۰ گلوله‌ای استفاده کرد؛ او ۱۷ گلوله شلیک کرد.

«دیوید پوچینو»، معاون مشاور مرکز حقوقی «گیفوردز»، درباره استفاده از سلاح‌های غیر قانونی در تیراندازی کلیسای ساکرامنتو، گفت «وحشتناک است، اما تعجب آور نیست.»

این در حالی است که در جریان یک تیراندازی جمعی در کالیفرنیا در سال ۲۰۱۳، یک سرقت از بانک در سال ۲۰۱۴ در «استاکتون» و یک تیراندازی در منطقه «تهاما» در سال ۲۰۱۷ که در آن شش نفر کشته شدند، از اسلحه‌های دست ساز و غیر قانونی استفاده شده بود.

در سال ۲۰۱۹، یک نوجوان ۱۶ ساله نیز در مدرسه‌ای در «سانتا کلاریتا»، دو دانش آموز را به قتل رساند و سه نفر دیگر را مجروح کرد و سپس با استفاده از اسلحه غیر قانونی خودکشی کرد.

سال بعد، در حالی که اعتراضات به خشونت پلیس، خیابان‌های شهر‌های آمریکا را پر کرده بود، «استیون کاریلو» از یک مسلسل غیر قانونی برای تیراندازی به دو محافظ امنیتی در ساختمان فدرال در «اوکلند» و معاون کلانتر در «سانتا کروز» استفاده کرد.

سازمان‌های مجری قانون گفته‌اند که عمدتاً اسلحه‌های غیر قانونی را در جریان حملات بزرگ پلیس و در عملیات‌ ضد قاچاق زیرزمینی کشف کرده‌اند اما در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای این نوع سلاح‌ها در صندوق عقب خودرو‌ها و در دست افراد نیز یافت می‌شود.

متخصصان پیشگیری از خشونت می‌گویند که اسلحه‌های غیر قانونی و غیر قابل شناسایی در جوامع کم‌درآمد سیاه‌پوستان و لاتین تبارها در آمریکا که خشونت‌های اسلحه در آن‌ها متمرکز است، نیز رایج شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *