رئیس سازمان انرژی اتمی: دستور ساخت رآکتور‌های بومی ابلاغ شد

15:46 - 06 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۸۹۲۷
دسته بندی: سیاست
رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان انکه دستور ساخت رآکتور‌های بومی ابلاغ شد، افزود: غنی‌سازی در هر لحظه‌ای اراده شود و نظام تصمیم گیرد، قابل انجام است و دغدغه‌ای برای آن نداریم.
- بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمد اسلامی در جمع اقشار مختلف مردم اصفهان گفت: غربی‌ها بعد از غنی‌سازی ۶۰ درصدی در ایران شتابان پای میز مذاکره آمدند.

وی با بیان انکه دستور ساخت رآکتور‌های بومی ابلاغ شد، افزود: غنی‌سازی در هر لحظه‌ای اراده شود و نظام تصمیم گیرد، قابل انجام است و دغدغه‌ای برای آن نداریم.

رئیس سازمان انرژی اتمی  تصریح کرد: ما ۴ محور را قدرتمند کار می‌کنیم، یکی سند جامع توسعه سازمان است که برای نخستین بار سند جامع منتشر می‌شود و منویات رهبر معظم انقلاب در آن آمده که همگی سمت و سوی ما را بدانند.

وی افزود: سند توسعه برق اتمی برای ۱۰ هزار مگاوات، سند توسعه منابع انسانی، چرخه سوخت و رهاسازی معادن تا بتوانیم کیک زرد مورد نیاز را تولید کنیم.

اسلامی تاکید کرد: ما اکنون برای یک نیروگاه، ۱۵۰ تن کیک زرد می‌خواهیم که امروز ظرفیتمان به ۴۰ تن رسیده را باید چندبرابر کنیم و پرتودهی دیگر مسایل مورد توجه بخش فناوری هسته‌ای است که به اقتصاد کشاورزی، خانواده و اقتصاد ملی کمک می‌کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی  عنوان کرد: یکی از اهداف ما ساخت رآکتور است که می‌خواهیم رآکتور ۱۰۰ درصد ایرانی باشد که برنامه آن را ابلاغ کردیم.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *