رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اعتراضات مردم انگلیس به عملکرد دولت جانسون

11:50 - 24 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۶۲۴۰
مردم انگلیس علیه وضعیت اقتصادی این کشور و عملکرد دولت بوریس جانسون دست به اعتراض زدند.

- معترضان در ده‌ها شهر بزرگ و کوچک در سراسر انگلیس، تظاهرات کردند تا نشان دهند که چگونه بحران هزینه زندگی بر آنها تأثیر می‌گذارد.

به گزارش «گاردین»، این اعتراضات، که توسط سازمان ضد ریاضت اقتصادی انگلیس سازماندهی شد در دستکم ۲۵ شهر بزرگ و کوچک برگزار شد.

این اعتراضات در حالی صورت می‌گیرد که تورم انگلیس در دسامبر افزایش یافت و به بالاترین نرخ در تقریباً ۳۰ سال گذشته، رسید. 

بانک مرکزی انگلیس هشدار داد که شاخص قیمت مصرف کننده تا آوریل افزایش خواهد یافت و «اندرو بیلی»، رئیس بانک مرکزی این کشور گفت که برای کنترل تورم، کارگران نباید درخواست افزایش دستمزد‌های سنگین داشته باشند.

 

اعتراض در سراسر انگلیس ضد افزایش هزینه‌های زندگی


«لورا پیدکاک»، نماینده سابق حزب کارگر انگلیس، می‎گوید «افراد شاغل نمی‌توانند سخت‌تر از این کار کنند و با این حال زندگی بسیار دشوارتر می‌شود.»

به گفته وی، خشم واقعی در مورد بحران هزینه زندگی و عدم اقدام دولت انگلیس در میان مردم وجود دارد.

«پیدکاک»، ادامه داد «سالمندان در خانه‌های سرد خود خواهند بود، مردم برای تغذیه فرزندان خود در تلاش خواهند بود، در حالی که این بحران به هیچ‌یک از آن‌ها ارتباطی ندارد.»

در همین حال «ریشی سوناک»، وزیر دارایی انگلیس تحت فشار قرار گرفته تا در مورد موضوع بیمه ملی آوریل تجدید نظر کند، چرا که یک اتاق فکر هشدار داد خانوار‌های انگلیسی که در طبقه بندی افراد فقیر قرار می‌گیرند، ممکن است در بهار امسال افزایش یابند.

اعتراض در سراسر انگلیس ضد افزایش هزینه‌های زندگی


در نیوکاسل، یک معترض تابلویی در دست داشت که به نوزادش اشاره می‌کرد و بر روی آن نوشته شده بود «من می‌توانم از بوریس جانسون بهتر کار کنم.»

 

اعتراض در سراسر انگلیس ضد افزایش هزینه‌های زندگی

معترضان در انگلیس همچنین به افزایش قیمت انرژی اعتراض کردند.

اعتراضات به وضعیت اقتصادی در انگلیس در حالی رو به افزایش است که «بوریس جانسون»، نخست وزیر این کشور زیر فشار انتقادات و اقدام نمایندگان محافطه کار برای برکناری از سمتش قرار دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *