رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سایه «پارتی گیت» بر سر آینده سیاسی بوریس جانسون

14:54 - 18 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۴۸۴۵
رسوایی پارتی گیت سبب شده تا موقعیت نخست وزیر انگلیس بسیار متزلزل شود.
«بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس که براساس آخرین نظرسنجی شاهد افول جایگاه خود است، به تعطیلات ۱۰ روزه پارلمانی به عنوان راه نجات می‌نگرد تا بتواند در سمت خود باقی بماند.
 
به گزارش «آی نیوز»، «جانسون» هفته اخیر را با استعفای پی در پی پنج نفر از مقام‎های دولتی انگلیس و فشار‌های مداوم حزبش به دلیل رسوایی «پارتی گیت» و رفت و آمد به «وست مینستر» طی کرد.
 
برخی از منابع می‌گویند که تعداد نامه‌های عدم اعتماد همقطارانش در حزب «محافظه کار» در حال نزدیک شدن به سقف ۵۴ نامه است.
 
براساس تخمین‌ها تاکنون ۳۰ تا ۴۵ نامه عدم اعتماد از سوی نمایندگان حزب محافظه کار به دست «گراهام بردی»، رئیس کمیته ۱۹۲۲ رسیده است؛ در مجموع تاکنون ۱۵ نماینده حزب محافظه کار علنا اعلام کرده‎اند که نامه عدم اعتماد را نوشته‎اند.
 
اما برآورد‌های داخلی تعداد نامه‌های عدم اعتماد نوشته شده را دو برابر بیشتر از این رقم می‌داند؛ دلیل کُند بودن این روند نگرانی نمایندگان محافظه کار از پیروزی «جانسون» در جلسه رای اعتماد احتمالی است؛ چرا که در این صورت آن‌ها تا ۱۲ ماه دیگر نمی‌توانند جلسه عدم اعتماد دیگری برگزار کنند.
البته به نظر می‌رسد شمار نمایندگان محافظه کار ارسال کننده نامه به کمیته موسوم به ۱۹۲۲ به ۱۰۰ نفر برسد.
 
نگرانی از برگزاری جلسه عدم اعتماد سبب شده تا «جانسون» به تعطیلات ۱۰ روزه پارلمانی به عنوان راه نجاتی برای جلوگیری از رسیدن تعداد تامه‌های عدم اعتماد به سقف ۵۴ نامه بنگرد.
 
نخست وزیر انگلیس به خوبی می‌داند که ارسال نامه‌ها و حتی برگزاری جلسه عدم اعتماد دور از «وست مینستر» نیز می‌تواند رخ بدهد؛ به همین دلیل وی در این هفته به تحولی قاطع نیاز دارد تا جلوی این روند را بگیرد.
 
به نظر می‌رسد مهم‌ترین تحول نجات دهنده «جانسون» حل و فصل بحران انرژی باشد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *