سریال قتل سیاه پوستان از سوی افسران پلیس آمریکا

11:14 - 18 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۴۸۲۲
قتل سیاه پوستان از سوی افسران پلیس آمریکا همچنان ادامه دارد و اقدامی برای توقف این روند از سوی دولت و کنگره این کشور صورت نمی‌گیرد.

پلیس  شهر «مینیاپولیس» آمریکا، چهارشنبه گذشته، یک جوان ۲۲ ساله سیاه پوست را به قتل رساند.

این اقدام پلیس حدود دو سال پس از قتل «جورج فلوید»، شهروند سیاه پوست آمریکایی در همین شهر صورت می‌گیرد.

قتل «امیر لوکه» بار دیگر به اعتراضات علیه پلیس آمریکا منجر شد.

به گزارش پایگاه «اینکوایرر»، در واقع، سخت بود بگوییم که قتل بی‌معنای «امیر لوکه» به دست پلیس، به طرز غم‌انگیزی کنایه آمیزتر بود.

اینکه این کار توسط همان اداره پلیس «مینیاپولیس» انجام شد که اقدام آن مبنی بر قتل عمدی «جورج فلوید» در ماه می ۲۰۲۰، جرقه بزرگترین اعتراض در تاریخ آمریکا و یک حسابرسی فرضی نژادی را برانگیخت.

اینکه هرج و مرج تاریک، سردرگمی، و سوء تفاهم‌های مرگبار این حمله تقریبا مشابه قتل «برونا تیلور» در «لوئیزویل» در سال ۲۰۲۰ بود، که همچنین باعث اعتراض گسترده در آمریکا و وعده‌های اصلاح شد؛ یا اینکه قتل «لوکه» در «مینیا پولیس»، تعهدات سیاسی دو سال پیش را به عنوان یک دروغ سیاسی بی‌عیب در آمریکا آشکار کرد.

در روزهای گذشته صدها معترض در خیابان‌های سرد و منجمد شهر «مینیاپولیس» راهپیمایی کردند و خواستار عدالت شدند؛ آنها «امیر لوکه» را به فهرست روز افزون نام‌هایی که به ارزش‌های شکسته یک ایالت آمریکا تبدیل شده‌اند، اضافه کردند.

این فهرست نه فقط «فلوید» و «تیلور»، بلکه «تامیر رایس»، «اریک گارنر»، «داونته رایت»، «فیلاندو کاستیل»، «فانتا بیلیتی» و تعداد بیشماری دیگر را نیز شامل می‌شود و با این حال در برخی سطوح، قتل «لوکه» حتی بدتر به نظر می‌رسد.

بسیاری از سران آمریکایی - از رئیس‌ جمهور گرفته تا سناتور‌ها گرفته تا شهردار- به آمریکایی‌ها اطمینان دادند که این اتفاق دیگر هرگز نخواهد افتاد، اما همه دروغ گفتند.

پس از اعتراضات سال ۲۰۲۰ به قتل «تیلور»، «فلوید» و دیگر سیاه پوستان آمریکایی به دست پلیس، حملات بدون ضربه‌ای مانند آنچه که منجر به مرگ «لوکه» شد، در راه بود.

تعداد فزاینده حملات بدون مجازات که به طرز وحشتناکی انجام شد به ویژه قتل «تیلور» ۲۶ ساله در «لوئیزویل»، یک تکنسین اورژانس در مارس ۲۰۲۰، که ماه‌ها اعتراضات را در بزرگترین شهر ایالت «کنتاکی» به راه انداخت، جرقه وعده‌هایی را برانگیخت.

با وجود وعده‌هایی که بسیاری از مقام‎های کنگره دادند، اما هیچ اقدامی در زمینه جلوگیری از بروز چنین قتل‌هایی توسط افسران پلیس آمریکا، صورت نگرفت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *