رکورد دستگیری مهاجران در مرز جنوبی آمریکا شکسته شد

10:53 - 18 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۴۶۵۷
اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا می‎گوید که افسران این اداره نزدیک به ۲ میلیون نفر را در مرز جنوبی این کشور دستگیر و اخراج کرده‎اند.

- داده‌های جدید نشان می‌دهند که مقام‎های مرزی آمریکا در سال ۲۰۲۱ رکورد ۱.۹ میلیون دستگیری در امتداد مرز جنوبی این کشور را انجام داده‎اند.

به گزارش «نیویورک پست»، این اعداد که انتشار آن‌ها ناشی از شکایت علیه دولت بایدن توسط دادستان‌های کل جمهوریخواه در «میسوری» و «تگزاس» بوده، نشان می‎دهند که بیش از ۲۰ درصد از دستگیرشدگان یا ۴۰۲ هزار نفر، برای رسیدگی بیشتر یا جلسات رسیدگی به پناهندگی همچنان در آمریکا حضور دارند.

این داده‌ها همچنین نشان می‌دهند که ۱.۹ میلیون دستگیر شده از آمریکا اخراج شده و تحت «لایحه ۴۲» به مکزیک یا کشور‌های خود بازگردانده شده‎اند.

»لایحه ۴۲» سیاستی است که دولت آمریکا برای اخراج مهاجران در طول همه گیری ویروس کرونا از آن استفاده کرده است.

این اعداد تنها برخورد اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا با مهاجران را منعکس می‌کنند و گذر‌های مرزی را که در آن کسی دستگیر نشده است، در نظر نمی‌گیرد.

این شکایت به دنبال این است که دولت آمریکا را از جلوگیری از سیاست «ماندن در مکزیک» دوران ترامپ که مستلزم آن است که مهاجران در جنوب مرز منتظر بمانند تا درخواست پناهندگی آن‌ها بررسی شود، متوقف کند.

به نظر می‌رسد تعداد کلی دستگیری‌ها کمی متفاوت باشد؛ محاسبات انجام شده توسط The Post بر اساس داده‌های ماهانه منتشر شده توسط اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا نشان می‌دهند که افسران این اداره بیش از ۲ میلیون نفر را از ژانویه تا دسامبر ۲۰۲۱ دستگیر کرده است.

برخورد با مهاجران در امتداد مرز جنوبی آمریکا پس از روی کار آمدن بایدن در ژانویه ۲۰۲۱ با افزایش مهاجرانی که در دوران ریاست جمهوری او به دنبال پناهندگی بودند، به طور پیوسته افزایش یافت.

تعداد مهاجران در جولای به بیش از ۲۰۰ هزار نفر رسید؛ تعداد بازداشت‌ها دوباره در ماه‌های نوامبر و دسامبر افزایش یافت که نشان‌ دهنده یک روند بالقوه برای ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۲۲ است.

ماه گذشته، اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا فاش کرد که ۱۷۸ هزار و ۸۴۰ مورد بازداشت مهاجران را در مرز جنوبی در ماه دسامبر ثبت کرده که در مقایسه با ماه قبل ۲ درصد افزایش داشته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *