محدودیت های جدید علیه بررسی نژادپرستی در مدارس آمریکا

17:48 - 01 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۴۵۹۰
بسیاری از ایالت‌های آمریکا محدودیت‌هایی را برای نهاد‌های آموزشی در زمینه تدریس تاریخ نژادپرستانه این کشور اعمال کرده اند.

- مدارس و دانشگاه‌های آمریکا ماه «تاریخ سیاه‌پوستان» را گرامی می‌دارند، اما این نخستین بار است که این امر تحت محدودیت‌های جدیدی که توسط برخی ایالت‌ها همزمان با بزرگداشت این ماه اعمال شده، برگزار می شود.

به گزارش «آکسیوس»، محدودیت ها، تحت پوشش ممنوعیت آموزش نظریه انتقادی نژاد، آنچه را که برخی از نهاد‌های تحت حمایت دولت آمریکا می‌توانند درباره گذشته نژادپرستانه این کشور بحث کنند، محدود می‌کند. معلمانی که تاریخ نژادپرستانه علیه سیاه پوستان را پذیرفته اند تهدید به مرگ شده اند.

تجزیه و تحلیل‎ها نشان می‎دهد که از سال گذشته، ۱۴ ایالت چنین محدودیت‌هایی را از طریق قوانین، اقدامات اجرایی یا رأی کمیسیون اعمال کرده‎اند.

علاوه بر این، ۳۵ ایالت لایحه‌هایی ارائه کرده اند یا اقدامات دیگری را برای محدود کردن آموزش نظریه انتقادی نژادی، یا محدود کردن نحوه بحث معلمان درباره نژادپرستی و جنسیت گرایی، ارائه کرده اند. نظریه انتقادی نژادی، مفهومی است که بر میراث نژادپرستی سیستماتیک در آمریکا تمرکز دارد.

معلمان مدارس ابتدایی، مدیران و اساتید دانشگاه به دلیل این فشار سازمان یافته از سمت راستگرایان برای حذف بحث‌های کلاسی در مورد نژادپرستی سیستمایک با جریمه، تهدید و ارعاب از اخراج مواجه شده اند.

منتقدان می‌گویند که قوانین و پیشنهادات نوشته شده گسترده، به مقامات دولتی آمریکا اجازه می‌دهد تا مدارس و مربیان را به دلیل بحث در مورد نژادپرستی و تاریخ رنگین پوستان مجازات کنند.

«شریف المکی»، بنیانگذار و مدیر عامل مرکز توسعه مربیان سیاه‌پوست آمریکا، گفت، «این محدودیت‌ها تنها به معلمان اجازه می‌دهد تا اشاره کنند که جکی رابینسون، بازیکن درون زمینی تیم بیسبال بروکلین داجرز، چه کسی بوده، اما به آن‌ها اجازه نمی‌دهد در مورد اینکه چرا بازیکنان سیاه پوست قبل از او از حضور در این مسابقات محروم بودند، صحبت کنند.»

معلمان همچنین ممکن است «مالکوم ایکس» را معرفی کنند، اما سخنرانی‌های او را نمی‌توانند بخوانند.

در بسیاری از موارد، سخت‌ترین سرکوب‌ها می‌تواند دانش‌آموزان را از یادگیری در مورد تاریخی که در کشورشان رخ داده است، باز دارد.

«کریستی نوم»، فرماندار ایالت داکوتای جنوبی اخیرا لایحه‌ای را ارائه کرده است که به موجب آن دانشگاه ها و مدارس از تدریس برخی دروس در مورد جنایات نژادپرستانه منع می‌شوند. داکوتای جنوبی محلی است که در آن ارتش آمریکا در سال ۱۸۹۰ میلادی صد‌ها نفر از مردم قبیله «لاکوتا»، قبیله بومیان سرخپوست، را قتل عام کرد.

انتظار می‌رود قانونگذاران ایالتی در آلاباما، جایی که «جان لوئیس» در جریان راهپیمایی برای حق رای در سال ۱۹۶۵ توسط پلیس مورد ضرب و شتم قرار گرفت، به زودی لایحه‌ای را تصویب کنند که از تدریس نظریه انتقادی نژاد توسط دانشگاه ها جلوگیری می‌کند.

قانونگذاران در «می‌ سی سی پی» و «فلوریدا» در حال بررسی لایحه‌هایی هستند که درس‌های تاریخ را که باعث می‌شود دانش آموزان نسبت به نژاد خود احساس ناراحتی کنند، ممنوع می‌کند.


برچسب ها: آمریکا جو بایدن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *