مقابله با امیکرون با کمک مواد غذایی

17:27 - 16 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۴۳۵۶
برای مقابله و پیشگیری از ابتلا به سویه امیکرون، مواد غذایی و تاثیرشان را باید در نظر داشت.
سویه «امیکرون» بیماری کرونا به سویه غالب این بیماری در اکثر نقاط جهان تبدیل شده و به سرعت در حال گسترش است.
 
در حالی که «امیکرون» در حال مبتلا کردن جمعیت زیادی در سراسر جهان در فصل سرماست، مهم‌ترین توصیه‌ها برای مقابله با این سویه، همان توصیه‌های کلی برای مقابله با کروناست.
 
بررسی‌ها نشان می‌دهند که دریافت سه دوز واکسن کرونا تا حد زیادی در مقابله با سویه «امیکرون» موثر است.
 
ابتلا به کرونا و دریافت دو دوز واکسن نیز می‌تواند مصونیتی معادل دریافت سه دور واکسن را بدهد.
 
اما با توجه به شیوع گسترده سویه «امیکرون» توصیه‌های غذایی نیز در این رابطه مطرح می‌شوند که می‌توانند در مبارزه با این سویه موثر باشند.
 
پیشگیری همیشه بهتر از درمان است و رعایت اصول اولیه مانند پوشیدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، شستن مکرر دست‌ها و پیروی از یک رژیم غذایی مناسب در مقابله با سویه سریع الانتقال کرونا، بسیار تاثیر دارند.
 
به گزارش «هندوستان تایمز و ایت دیس»، مواد غذایی مختلفی وجود دارند که می‌توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به فرد قدرت بیشتری برای مبارزه با این سویه را بدهند. غذا‌های خانگی، غذا‌های غنی از فیبر و ویتامین سی، ریزمغذی‌ها مانند سبزیجات و میوه‌ها می‌توانند کمک قابل توجهی به سلامتی افراد کنند.
 
روغن محلی به دلیل گرم نگه داشتن بدن، ارزن به دلیل داشتن فیبر زیاد و زنجبیل به دلیل دارا بودن خواص ضد التهابی از جمله مواد غذایی هستند که با تقویت سیستم ایمنی بدن می‌توانند نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به سویه «امیکرون» داشته باشند.
البته رعایت رژیم غذایی مناسب در هنگام ابتلا به «امیکرون» یا مشاهده علائم ابتلا به آن می‌تواند مانند سپری در برابر شدت بیماری عمل کند؛ اگرچه ابتلا به «امیکرون» می‌تواند تا حد زیادی اشتها را از بین ببرند.
 
برای داشتن شرایط بهتر در صورت ابتلا به این سویه استفاده از مواد غذایی مانند ماست، موز، بستنی، نوشیدنی‌های مغذی، سوپ مرغ، سبزیجات پخته شده مانند کلم بروکلی، غذا‌های غنی از گلوکز مانند ماکارونی و... توصیه می‌شود.
 
غذا‌ها و نوشیدنی‌های حاوی مرکبات و آب پرتقال اگرچه تقویت کننده سیستم ایمنی بدن هستند، اما به دلیل گلودرد و ترش بودن این مواد توصیه نمی‌شوند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *