افت موقعیت بایدن همزمان با نزدیک شدن به انتخابات میان دوره‌ای آمریکا

17:24 - 10 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۲۹۴۴
آمریکا در حالی به استقبال انتحابات میان دوره‌ای کنگره می‌رود که جو بایدن با مشکلات عمده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند.

معیاری از تورم ترجیحی «فدرال رزرو» آمریکا در سال ۲۰۲۱ پس از یک افزایش شدید دیگر در ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ به ۵.۸ درصد رسید.

به گزارش «مارکت واچ، فایننشال تایمز و راسموسن»، این افزایش نشان می‌دهد که چرا بانک مرکز‌ی آمریکا برای نخستین بار در چهار سال گذشته به سمت افزایش نرخ بهره حرکت می‌کند.

بهای تمام شده کالا‌ها و خدمات بر اساس شاخص قیمت مخارج مصرف شخصی دولت آمریکا در ماه دسامبر گذشته افزایش یافت؛ این افزایش، بزرگترین جهش تورم در چند دهه اخیر را پوشش داد.

علاوه بر این هزینه‌های نیروی کار آمریکا به شدت افزایش یافته و به افزایش سریع تورم در این کشور کمک می‌کند، چرا که «فدرال رزرو» آماده می‌شود تا با قدرت برای کاهش تقاضا اقدام کند.

همچنین آخرین داده‌ها درباره هزینه‌های نیروی کار در کنار شاخص تورم ترجیحی «فدرال رزرو» منتشر شد؛ شاخص قیمت اصلی هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) در دسامبر گذشته نسبت به سال پیش از آن ۴.۹ درصد افزایش یافته است.

این تغییرات در حالی روی می‌دهد که «جو بایدن» در آستانه انتخابات میان دوره‌ای کنگره با مشکلاتی از جمله افزایش نرخ تورم و کاهش شدید محبوبیت مواجه است.

نظرسنجی جدید موسسه «راسموسن» که به تازگی منتشر شده، نشان می‌دهد که محبوبیت بایدن در سطح پایینی قرار گرفته است.

بر اساس این نظرسنجی، تنها ۴۱ درصد از رای دهندگان احتمالی آمریکا عملکرد بایدن در دوران ریاست جمهوری آمریکا را تایید می‌کنند و این در حالی است که ۵۷ درصد از رای دهندگان احتمالی با عملکرد وی به عنوان رئیس جمهور آمریکا موافق نیستند.

این آمار همچنین شامل ۲۰ درصدی است که به شدت عملکرد بایدن را تایید می‌کنند؛ در مقابل ۴۷ درصد از رای دهندگان احتمالی به شدت با عملکرد بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا محالف هستند.

این اعداد و ارقام به بایدن شاخص تایید ریاست جمهوری منفی ۲۷ را می‌دهد.

علاوه بر این نظرسنجی دیگری که از سوی «پانچ باول نیوز» در ماه نوامبر گذشته انجام شده، ناامیدی گسترده در میان دموکرات‌ها را نشان می‌دهد.

بر اساس این نظرسنجی حدود ۷۶ درصد از کارکنان «دموکرات» در «کپیتال هیل» بر این عقیده هستند که اکثریت مجلس نمایندگان را در انتخابات میان دوره‌ای پیش رو از دست خواهند داد.

همچنین برخی نظرسنجی‌های انجام شده، محبوبیت بایدن را کمتر از ۴۰ درصد نشان می‌دهند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *