اعتراض گروه‌های حقوق بشری به تبعیض جنسیتی در پلیس لندن

13:19 - 06 بهمن 1400
کد خبر: ۷۹۲۰۲۰
تبعیض جنسیتی در پلیس لندن سبب اعتراض گروه های حقوق بشری شده است.
گروه‌های حقوق بشری خواستار تحقیق در مورد تبعیض جنسیتی و زن ستیزی در پلیس «متروپولیتن» شدند.
 
به گزارش «گاردین»، کارزار‌های حقوق بشری بر این باورند که تبعیض جنسیتی در پلیس لندن عمیقا نهادینه و موضوعی سیستمی و فرهنگی شده است.
 
بازرسی‌های انجام شده در رابطه با تبعیض جنسیتی در پی اظهارنظر‌های تحقیرآمیز افسران پلیس لندن، پایتخت انگلیس، انجام شد و نشان داد که بحران مذکور در این نهاد «عمیقا نهفته» است. به همین دلیل، گروه‌های حقوق بشری خواستار تحقیقات قانونی درباره زن ستیزی در پلیس متروپولیتن شدند.
 
«صادق خان»، شهردار لندن، حادثه مذکور را «شرم آور» خوانده و رفتار افسران حاضر در آن حادثه را به شدت محکوم کرد.
 
متروپولیتن، در دهه‌های اخیر با رسوایی‌های متعددی در زمینه تبعیض جنسیتی و زن ستیزی مواجه شده است؛ اما در ۹ ماه گذشته و در پی ربوده شدن، تجاوز جنسی و قتل «سارا اورارد»، توسط یک افسر واحد سلاح گرم، با چالش‌های جدی روبرو شد.
صد‌ها مورد سوء رفتار جنسی از سوی افسران پلیس در سراسر انگلیس بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ مطرح شده است.
 
بر اساس ارقام ارائه شده توسط ۳۱ نیروی پلیس که بر اساس قانون آزادی اطلاعات به دست آمده است، در آن مدت دست کم ۷۵۰ اتهام علیه افسران فعال در اداره پلیس مطرح شده است.
 
داده‌ها نشان می‌دهند که شکایت‌ها می‌توانند مربوط به موارد تاریخی علیه افسران پلیس انگلیس باشد و بیشتر آن‌ها علیه افسران مرد بوده است.
 
از مجموع تعداد ثبت شده سوء رفتار‌های جنسی توسط نیرو‌های پلیس انگلیس در ۵ سال گذشته، دست کم ۳۴ مورد به اخراج افسران منجر شده است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *