جمع آوری امضا در حزب محافظه کار انگلیس برای برکناری جانسون

12:36 - 29 دی 1400
کد خبر: ۷۹۰۴۵۵
نخست وزیر انگلیس در این روز‌ها با چالش جدی برای ادامه دوره فعلی نخست وزیری خود مواجه شده است.
«بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس در میانه چالش‌های متعدد، با احتمال پایان دوره نخست وزیری مواجه شده است.
 
به گزارش «رویترز و گاردین»، «جانسون» پس از واکنش خشمگینانه به «پارتی گیت»، رسوایی برگزاری مهمانی در محل اقامت در طول قرنطینه کرونا، در آستانه برگزاری جلسه رای عدم اعتماد در مجلس انگلیس قرار گرفته است.

براساس گزارش‎ها، حدود ۲۰ نماینده محافظه کار که در سال ۲۰۱۹ موفق به کسب کرسی شدند، نامه درخواست برگزاری جلسه سلب اعتماد از «جانسون» را روز چهارشنبه در کمیته موسوم به ۱۹۲۲ در حزب محافظه کار انگلیس ارائه می‌کنند.
 
دفتر نخست وزیر انگلیس از اظهار نظر در این رابطه خودداری کرده است.
 
«جانسون»، تا دو سال پیش، پس از کسب بزرگ‌ترین اکثریت محافظه کار از زمان نخست وزیری «مارگارت تاچر» در سال ۱۹۸۷، توانست ضمن به دست گرفتن سمت نخست وزیری، برگزیت را اجرایی کند.
 
اما این حمایت اکثریتی تحت تاثیر جریان مداوم افشاگری‌ها علیه «جانسون» در حال از دست رفتن است و همزمان حزب «کارگر» به عنوان حزب رقیب «محافظه کار»، موفق شده برای نخستین بار از سال ۲۰۱۳ از این حزب پیشی بگیرد.
 
براساس قوانین انگلیس، رای عدم اعتماد در صورتی برگزار می‌شود که ۵۴ نماینده از ۳۶۰ نماینده محافظه کار مجلس، نامه عدم اعتماد را به رئیس کمیته ۱۹۲۲ حزب ارائه کنند.
به دلیل محرمانه بودن نامه مذکور، فقط رئیس کمیته می‌داند که چند نفر نامه را امضا کرده‎اند؛ به همین دلیل، تعداد نمایندگان ارائه کننده نامه فعلی هنوز مشخص نیست.
 
«بوریس جانسون» روز چهارشنبه برای ارائه توضیح در مورد برنامه‌هایی که کابینه اش جهت پایان دادن به محدودیت‌های کرونایی برای تصویب به مجلس فرستاده، در این نهاد سخنرانی خواهد کرد.
 
نخست وزیر محافظه کار انگلیس در میانه مشکلات مذکور و بحران کرونا، با افزایش نرخ تورم نیز مواجه است؛ زیرا انگلیس در ماه گذشته با ثبت تورم ۵.۴ درصدی بالاترین نرخ تورم از سال ۱۹۹۲ را ثبت کرد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *