طرح آمریکا برای کمک اطلاعاتی به اوکراین/کرملین: منتظر تضمین امنیتی غرب هستیم

11:38 - 04 دی 1400
کد خبر: ۷۸۴۲۲۰
تنش میان روسیه و اناتو بر سر اوکراین همچنان در حال تشدید شده است و پیشنهاد‌های امنیتی روسیه در دست بررسی هستند.

- «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کاخ کرملین، می‎گوید که مسکو انتظار دارد که آمریکا در ماه آینده به درخواست روسیه برای تضمین امنیتی که مانع گسترش ناتو به اوکراین می‌شود، پاسخ دهد.

این در حالی است که به تازگی «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه، خواستار پاسخ فوری غرب به درخواست مسکو شد و گفت که آمریکا و متحدانش در آستانه مرز‌های روسیه حضور نظامی دارند.

به گزارش «ای بی سی»، سخنگوی کرملین در بخش دیگری گفت «برای بحث در مورد کاهش تنش، ما از مخالفانمان در واشنگتن انتظار داریم که در ژانویه به پیشنهادات ما پاسخ‌های مشخصی بدهند.»

در همین حال «نیویورک تایمز»، به نقل از منابع ارشد آمریکایی گزارش داد «وزارت دفاع آمریکا در حال کار بر روی طرحی است تا اطلاعاتی را در اختیار اوکراین قرار دهد که به این کشور کمک می‌کند سریعتر به حمله احتمالی روسیه واکنش نشان دهد.»

این منابع می‌گویند «اگر این طرح توسط رئیس جمهور آمریکا تایید شود، مطمئنا روسیه را خشمگین می‌کند.»

«جان کربی»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز گفت که گروه کوچکی از مقام‎های پنتاگون اخیرا برای ارزیابی نیاز‌های دفاع هوایی اوکراین، به این کشور سفر کردند.

در خبری دیگر، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که پس از پرتاب کوکتل مولوتف به سمت ورودی کنسولگری روسیه در شهر «لویو» اوکراین، کاردار اوکراین در مسکو را احضار کرده است.

وزارت خارجه روسیه می‌گوید «اعتراض قاطعی» به کاردار اوکراین کرده و از این کشور خواسته است که امنیت نمایندگی دیپلماتیک روسیه را بر اساس کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک تضمین کند.

در همین حال «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه، اعلام کرد که این کشور اخیرا یک موشک مافوق صوت «سیرکون» را آزمایش کرده است.

پوتین این موشک را به عنوان بخشی از نسل جدید سیستم‌های تسلیحاتی بدون رقیب مورد تمجید قرار داد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *