دبیر انجمن شیرینی و شکلات ایران: شیرینی شب یلدا افزایش قیمتی نداشته است

15:56 - 30 آذر 1400
کد خبر: ۷۸۳۴۸۶
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
دبیر انجمن شیرینی و شکلات ایران گفت: شیرینی در آستانه شب یلدا افزایش قیمتی نداشته همچنین کمبودی نیز وجود ندارد و بازار همانند سابق است.

- شب یلدا یکی از کهن ترین آیین های سنتی ایران بوده که هر ساله با رسوم خاص برگزار می‌شود. 

خرید آجیل و خشکبار،شیرینی و میوه یکی از ویژگی‌های این شب است به همین دلیل ناترازی عرضه و تقاضا در بازار التهاباتی را ایجاد می‌کند که باید از طریق اطلاع رسانی به مردم از هرگونه التهاب، تخلف و گران فروشی در بازار جلوگیری شود.

به همین منظور هفته گذشته در خصوص وضعیت بازار و نرخ مصوب شیرینی، علی بهرمند رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه‌قنادی تهران به میزان گفته بود بازار شیرینی و قنادی در آرامش است و در حال حاضر نرخ‌های شیرینی بر اساس قیمت‌های مصوب تیرماه ۱۴۰۰ بوده و نرخ جدیدی اعلام‌نشده است.

به گفته این مقام مسئول، قیمت های مصوب شیرینی تیره ماه ۱۴۰۰ شامل هر کیلوگرم شیرینی‌تر ۷۸ هزار تومان، هر کیلوگرم شیرینی دانمارکی ۶۵ هزار تومان، هر کیلوگرم شیرینی زبان و پاپیونی ۶۵ هزار تومان و قیمت کیک یزدی نیز ۴۹ هزار تومان بوده و این نرخ‌ها برای واحدهای درجه‌یک است.

جمشید مغازه‌ای امروز در همین زمینه درباره وضعیت بازار شیرینی در آستانه شب یلدا گفت: شیرینی در آستانه شب یلدا  افزایش قیمتی نداشته همچنین کمبودی نیز وجود ندارد و بازار همانند سابق است.

دبیر انجمن شیرینی و شکلات ایران گفت: نرخ قیمت‌های شیرینی نیز هیچ فرقی نکرده است.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *