رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افغانستان در محاصره شدیدترین بحران گرسنگی

17:39 - 04 آبان 1400
کد خبر: ۷۶۹۰۲۳
یک گزارش نشان می‎دهد که بیش از ۵ میلیون کودک در افغانستان در حال حاضر تنها یک قدم با اثرات قحطی فاصله دارند.

- یک گزارش جدید می‎گوید که دستکم ۱۴ میلیون کودک در میان ۲۲.۸ میلیون نفر در افغانستان هستند که در زمستان امسال از بحران غذایی بی سابقه رنج خواهند برد.

به گزارش «ایندیپندنت»، بر اساس داده‌های سازمان ملل که از سوی سازمان امدادی Save The Children تحلیل شده است، این آمار نشان دهنده افزایش ۳۵ درصدی سطح گرسنگی در مقایسه با سال گذشته در افغانستان است.

طالبان در اواسط ماه آگوست پس از یک جنگ ۲۰ ساله، کنترل افغانستان را به دست گرفت؛ از آن زمان، این کشور به سمت یک بحران انسانی وخیم‌تر رانده شده است.

کشور‌های غربی و موسسات مالی جهانی مانند بانک جهانی و صندوق بین المللی پول کمک‌های خود را بلافاصله پس از کنترل طالبان بر افغانستان به حالت تعلیق درآوردند.

«دیوید بیزلی»، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذای سازمان ملل، می‎گوید «بیش از نیمی از جمعیت افغانستان در حال حاضر به دلیل ناآرامی‌های سیاسی و فروپاشی اقتصادی به سمت گرسنگی حرکت می‌کنند؛ این رقم تقریباً ۲ برابر رقم ۱۴ میلیونی است که فقط ۲ ماه پیش گزارش شده بود.»

بیش از ۵ میلیون کودک افغانستانی در حال حاضر تنها یک قدم با تاثیرات قحطی فاصله دارند.

به گزارش Save the Children، هفته گذشته ۸ کودک از یک خانواده در غرب کابل بر اثر گرسنگی جان خود را از دست دادند؛ آن‌ها بین ۱۸ ماه تا ۸ سال سن داشتند.

گزارش طبقه‌بندی مرحله امنیت غذایی یکپارچه که به Save the Children استناد کرده است، نشان می‌دهد که از هر ۲ افغانستانی، بیش از یک نفر از ماه آینده با بحران یا سطوح اضطراری ناامنی غذایی حاد مواجه خواهد شد.

در اوایل این ماه، برنامه جهانی غذای سازمان ملل هشدار داد که در صورت عدم رسیدگی، حدود یک میلیون کودک در افغانستان در معرض خطر مرگ ناشی از سوء تغذیه حاد شدید قرار خواهند گرفت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *