رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سرباز انگلیسی پس از تجاوز به دختر کنیایی او را در چاه انداخت

13:08 - 03 آبان 1400
کد خبر: ۷۶۸۶۷۹
فرماندهان ارتش انگلیس متهم به سرپوش گذاشتن بر قتل یک دختر ۲۱ ساله اهل کنیا از سوی یک سرباز انگلیسی هستند.

- فرماندهان ارتش انگلیس متهم به سرپوش گذاشتن بر قتل یک دختر ۲۱ ساله اهل کنیا هستند که گفته می‌شود از سوی یک سرباز انگلیسی، نزدیک به ۱۰ سال پیش کشته شده است.

به گزارش «ایندیپندنت»، جسد «اگنس وانجیرو» در مخزن فاضلاب یک هتل در شهر «نانیوکی» کنیا، ۲ ماه پس از ناپدید شدن وی در مارس ۲۰۱۲ پیدا شد.

این شهر با خودرو ۱۰ دقیقه از اردوگاه واحد آموزش ارتش انگلیس در کنیا فاصله دارد.

«ساندی تایمز» نیز می‌گوید که یک سرباز دیگر بلافاصله پس از شنیدن موضوع قتل به سراغ مافوق‌های خود رفته بود، اما گفت که وقتی این قتل را گزارش داده به او گفته شد «سکوت کن» و هیچ اقدامی در این رابطه صورت نگرفت.

این سرباز که در گزارش‌های ارتش انگلیس به نام «سرباز Y» معرفی شده است، می‎گوید «من به افراد مناسب این موضوع را گزارش دادم؛ به همه؛ به همه فرماندهانی که آنجا بودند.»

وی می‎گوید «من به سلسله مراتب بالاتر رفتم، افرادی که باید به این موضوع رسیدگی می‌کردند؛ آن‌ها مرا دروغگو خطاب کردند و گفتند ساکت شو و از اینجا خارج شو.»

جسد «وانجیرو»، ۲ ماه بعد، پس از بازگشت این گروه نظامی به انگلیس پیدا شد.

«ساندی تایمز»، ماه گذشته گزارش داد که تحقیقات اولیه در مورد مرگ «وانجیرو» ناموفق بوده، اما پس از آنکه تحقیقات تا سال ۲۰۱۹ به تاخیر افتاد، تحقیقات جدیدی آغاز شد.

این پایگاه می‌گوید «سرباز X»، که گفته می‌شود این قتل را انجام داده هرگونه دخالت در قتل «وانجیرو» را که پس از کالبد شکافی اش مشخص شد وی بر اثر ضربه‌های چاقو به شکمش کشته شده، تکذیب کرد.

همچنین شواهدی وجود دارد که «اگنس وانجیرو» مورد ضرب و شتم قرار گرفته است؛ اگرچه به دلیل وضعیت بدن او مشخص نیست که آیا او مورد تعرض جنسی قرار گرفته است یا خیر.

شاهدان به «ساندی تایمز»، گفته‎اند که آخرین بار دیده‎اند که «وانجیرو» با ۲ نظامی انگلیسی از رستوران هتل خارج شده است.

«جان هیلی»، وزیر دفاع سایه انگلیس، «بن والاس»، وزیر دفاع این کشور را متهم کرده که پرونده را به اندازه کافی جدی نگرفته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *