تاثیر موضوعات نژادی بر انتخاب کارکنان «بی بی سی»

21:15 - 27 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۷۲۸۷
یکی از مدیران سابق بی سی که از سیاه پوستان به شمار می‎رود می‌گوید که این رسانه در جذب پرسنل، موضوعات نژادی را دخیل می‌کند.

- «تیم دیوی»، مدیرکل «بی بی سی»، پیشنهاد ملاقات با یکی از مدیران رسانه ای برجسته را داده است که گفته می‌شود پس از مداخلات عمومی در موضوع نژادی، از کسب مشاغل سطح بالا در این شبکه منع شده است.

به گزارش «گاردین»، «مارکوس رایدر»، مدیر رسانه‌ای سیاه پوست، می‎گوید که اوایل سال جاری، بی بی سی از وی خواسته تا برای یک سمت جدید، مستقر در بیرمنگام، درخواست بدهد.

با این حال، «رایدر» با وجود انجام آخرین دور مصاحبه‌ها برای این شغل، دریافت که بی بی سی در نهایت کل فرایند استخدام را لغو کرده است؛ در عوض، این شبکه این سمت را با یک قرارداد ۱۲ ماهه به یک نامزد داخلی واگذار کرد.

«رایدر»، که استاد مدعو در مرکز تنوع رسانه‌ای «سر لنی هنری» است، می‌گوید «من قصد درخواست شغل نداشتم؛ من علاقه چندانی به کار در بی بی سی ندارم، اما آن‌ها به من مراجعه کردند.»

به گفته وی، «من ۲ بار مصاحبه شدم و در مرحله سوم بود که آن‌ها نظرات من را در مورد بی طرفی و رسانه‌های اجتماعی پرسیدند؛ من اهمیت بی طرفی را بر آن‌ها توضیح دادم و به نظر می‌رسید آن‌ها تحت تاثیر قرار گرفته اند؛ سپس هفته‌ها گذشت و از آن‌ها خبری نشد.»

«رایدر»، پیشتر به مدت ۸ سال به عنوان رئیس برنامه ریزی امور جاری در بی بی سی اسکاتلند، کار کرده بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *