بازگشت مجدد زندانیان تحت حمایت‌های اجتماعی کمتر از 2 درصد است

23:30 - 20 شهريور 1394
کد خبر: ۷۵۵۰۸
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان- مدیرکل زندان‌های کرمانشاه با اشاره به نقش موثر مراقبت‌های بعد از خروج بر پیشگیری از تکرار جرم گفت: بازگشت مجدد زندانیان تحت حمایت‌های اجتماعی کمتر از 2 درصد است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی میزان به نقل از روابط عمومی زندان‌های کرمانشاه اژدر اسدبگی اظهارکرد: بیکاری و نداشتن درآمد پایدار عامل اصلی ارتکاب بسیاری از جرایم وگرفتاری بزهکاران جامعه و زندانی شدن آنان است.

مدیرکل زندان های استان در نشست با مدیرعامل صندوق کارآفرین امید کرمانشاه همچنین ضرورت پیشگیری از آسیب های اجتماعی زندانیان و ایجاد زمینه های مناسب اشتغال ودرآمد زایی این قشر  آسیب پذیر را تشریح و نقش سازنده نهادهای اجتماعی و موسسات مالی واعتباری در این رابطه  را مورد تاکید قرار داد.

وی در ادامه با تبیین فعالیت های مرکز خدمات اجتماعی ومراقبت بعد از خروج زندانهای استان  تصریح کرد؛ بررسی ها نشان داده آمار بازگشت مجدد زندانیان آزاد شده که تحت حمایت های اجتماعی قرار دارند کمتر از 2در صد است.

عضو شورای قضایی استان کرمانشاه بابیان مطلب فوق کاهش آمار جمعیت کیفری زندانیان را اولویت اصلی دستگاه قضایی دانست و استفاده از ظرفیت وتوانمندی دستگاههای اجرایی در تحقق این هدف راهبردی را موثر توصیف کرد.

مدیرعامل صندوق کارآفرین امید کرمانشاه هم در دیدار با مدیرکل زندانها، معاون اصلاح وتربیت و رئیس مرکز خدمات اجتماعی زندان های استان که در محل این اداره کل صورت پذیرفت از فعالیت های انجام شده در حوزه های اصلاحی وتربیتی در راستای توانمندسازی زندانیان و فراهم نمودن زمینه بازگشت سعادتمندانه آنان به جامعه تقدیرکرد.

خاکسار در ادامه با تاکید بر ایجاد زمینه اشتغال پایدار  به عنوان راهکاری موثر بر رویکرد اصلاح وتربیت زندانیان بر توسعه همکاری ها به منظور بهبود وضعیت اشتغال ودرآمدزایی زندانیان نیازمند اعلام آمادگی و در پایان با اعطا وام خوداشتغالی به 50 نفر از زندانیان واجد شرایط موافقت کرد.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *