تاکید دستگاه قضایی مازندران برگسترش فرهنگ صلح و سازش

13:02 - 11 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۴۴۳۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
با حضور معاون منابع انسانی و فرهنگی دادگستری مازندران و جمعی از مقامات قضایی و مسئولین شهرستانی، رئیس دادگستری و دادستان جدید شهرستان نوشهر معرفی شدند.
- با حضور معاون منابع انسانی و فرهنگی دادگستری مازندران و جمعی از مقامات قضایی و مسئولین شهرستانی، رئیس دادگستری و دادستان جدید شهرستان نوشهر معرفی شدند.
 
در این جلسه سید ناصر احمدی، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان مازندران؛ ارتباط با نهاد‌های مردمی، معتمدین و فرهیختگان اجتماعی درگسترش فرهنگ صلح وسازش را مورد توجه قرارداد وگفت: واحد‌های میانجیگری و نهاد‌های مردمی با استفاده از ظرفیت‌های مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج می‌تواند در ارتقای صلح و سازش و نهایتا درکاهش ورودی پرونده ها، حل و فصل مشکلات و غلبه بر چالش‌های مختلف قضایی کمک شایانی کنند.

وی، موضوع تغییر کاربری اراضی را ازمسائل مهم استان وشهرستان نوشهربرشمرد وگفت: این مساله باید بطور ریشه‌ای حل شود و در صورت نیاز بااصلاح قوانین و همچنین قاطعیت نهاد‌های مرتبط دربدو امر حل شود.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان مازندران افزود: پیشگیری از تغییر کاربری ها که در حال حاضر تهدید جدی برای اراضی کشاورزی است از سوی نهاد‌های مربوطه باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

احمدی همچنین با اشاره به برخورد مناسب وتوأم با حفظ کرامت و احترام به مراجعین وکارکنان عنوان کرد: مدیران باید درمجموعه خود؛ نسبت به کارکنان اداری و قضایی با تکریم رفتار نمایند و همه مدیران و کارکنان نیز بالتبع مکلفند نسبت به مراجعین رفتار کریمانه داشته باشند.

وی دربخش دیگری ازسخنان خود تصریح کرد: دادستان‌ها باید ضمن ورود به مسئله احیای حقوق عامه، تعامل سازنده‌ای نیز با سایر مسئولان محلی داشته باشند و در مسیر توسعه شهرستان و بحث رونق تولید و رفع مشکلات صنایع تولیدی در چارچوب قوانین و مقررات همکاری مقتضی را داشته باشند.

شایان ذکراست دراین مراسم اززحمات علیزاده نیکو رئیس پیشین دادگستری نوشهر تقدیر و حمزه علی پور بعنوان رئیس جدید معرفی شد. همچنین ازدادستان پیشین این شهرستان تقدیر و ابراهیمی بعنوان دادستان جدید نوشهر معارفه شد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *