آرامش نسبی همزمان با عید قربان/ مسکو: نظامیان آمریکا در افغانستان با داعش همکاری داشتند

13:11 - 30 تير 1400
کد خبر: ۷۴۳۳۸۳
در میانه تنش و درگیری در افغانستان، همزمان با عید قربان آرامشی نسبی در این کشور برقرار شده است.

طی روز‌های اخیر و همزمان با عید قربان آرامشی نسبی در ولایت‌های مختلف افغانستان برقرار شده و از حجم درگیری‌ها میان نیرو‌های طالبان و ارتش افغانستان کاسته شده است.

به گزارش «طلوع نیوز و صدای افغان»، هرچند توافق آتش بسی میان طالبان و دولت افغانستان امضا نشده، اما همانند سال‌های گذشته، روز عید قربان در افغانستان با آرامشی نسبی و بدون درگیری به پایان رسیده است.

در همین حال «اشراف غنی»، رئیس جمهور افغانستان در سخنانی به مناسبت عید قربان، ضمن انتقاد شدید از طالبان تاکید کرد که این گروه هیچ تمایلی برای صلح ندارد.

اشرف غنی گفت «طالبان بسیاری از چیز‌ها را آشکار کرده است؛ تمایلی برای صلح در طالبان وجود ندارد. ما هیئتی را به دوحه فرستادیم تا نشان دهیم که برای صلح آماده ایم.»

آمار سازمان ملل نشان می‌دهد که در پی درگیری‌های اخیر در افغانستان طی ماه های اخیر، ۲۷۰ هزار خانوار در این کشور آواره شده اند.

بسیاری از این خانواده‌ها که به دلیل درگیری و یا دلایل دیگر آواره شده اند برای تامین سرپناه و نیاز‌های اساسی زندگی با مشکل مواجه هستند.

در خبری دیگر «ضمیر کابلوف»، نماینده رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان طی نشستی در مسکو گفت «ما اطلاعات دقیقی داریم که نیرو‌های آمریکایی و متحدان این کشور در افغانستان با تروریست‌های داعش ارتباط داشته و با این گروه همکاری می‌کردند.»

وی تاکید کرد «من اطمینان دارم که چنین همکاری بین نیرو‌های ائتلاف آمریکا و داعش از قبل وجود داشت.»

در همین حال گروه طالبان نیز اعلام کرده که همزمان با عید قربان، درگیری‌ها را به جز در موارد دفاع از خود متوقف می‌کند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *