رفع تصرف بیش از 7 هزار هکتار از اراضی ملی در سال گذشته

22:20 - 15 شهريور 1394
کد خبر: ۷۴۰۶۳
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان - خسروی وفا گفت: در سال گذشته بيش از 7000 هكتار از زمين‌های متصرف شده خلع يد شد و به بيت المال برگشت داده شد. همچنين در اقدامی ديگر 7 هزار هكتار زمين‌های دولتی برگردانده شده است.
به گزارش به نقل از روابط عمومي دادگستري كل استان اصفهان، احمد خسروی وفا رئیس کل دادگستری اصفهان در جلسه شورای قضایی این استان که با حضور  حجت الاسلام شهرياري معاون قوه قضائيه برگزار شد به ذكر آماري از عملكرد دادگستري اصفهان پرداخت و تصريح كرد: در سال 93 با تلاش حوزه هاي قضايي استان اصفهان تعداد 568000 پرونده وارد دادگستري شده كه در مقابل آن 597000 پرونده از موجودي ها يعني حدود 28000 پرونده علاوه بر كسر پرونده هاي ورودي از آمار سالهاي گذشته كاسته شده است.

رييس كل دادگستري اصفهان افزود: خوشبختانه در سال گذشته رتبه بهره وري دادگستري استان را به جز در دو ماه رتبه اول كشوري برشمرد و آن را حاصل زحمات كليه كاركنان و قضات دادگستري استان دانست.

خسروي وفا كاهش زمان دادرسي را در عين توجه به كيفيت رسيدگي ها مورد تاكيد قرار داد.

وي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در حوزه برخورد با زمين خواري و دغدغه هاي رياست محترم قوه قضائيه در اين راستا خاطر نشان كرد : در سال گذشته بيش از 7000 هكتار از زمين هاي متصرف شده خلع يد گرديد و به بيت المال برگشت داده شد. همچنين در اقدامي ديگر 7 هزار هكتار زمين هاي دولتي برگردانده شده است.

رييس كل دادگستري استان اصفهان توجه به بحث صلح و سازش در مجموعه شوراهاي حل اختلاف را مورد تاكيد قرار داد و گفت با پيگيري هاي انجام شده  از 43 مورد قصاص ، 20 مورد آن به صورت مصالحه اي حل و فصل گرديده است.

 خسروي وفا در بخش دوم سخنان خود به مشكلات دستگاه قضايي استان اشاره كرد و اولين و مهم ترين مشكل آن را كمبود فضاي فيزيكي عنوان كرد و بيان داشت : در بعضي قسمتها از اطاق هايي استفاده مي شود كه در شان كار قضايي نيست.

عالي ترين مقام قضايي استان كمبود نيروي انساني را نيز از مشكلات اساسي و پيش روي دادگستري برشمرد و افزود: 63 درصد از پست هاي اداري دادگستري خالي از كارمند است و به همين دليل بعضي شعبات كيفري 1 و 2 با دو نفر اداره مي شود.

خسروي وفا تصريح كرد با توجه به بازنشستگي حدود 69 نفر از دادگستري اصفهان با كمبود شديد كادر اداري مواجه خواهيم شد.

رييس كل دادگستري استان فرسودگي تجهيزات رايانه اي و سيستمي دادگستري استان را نيز از مشكلات ديگر دادگستري اصفهان عنوان كرد و خواستار حل اين مشكلات در راستاي بهينه سازي روند رسيدگي هاي به پرونده هاي قضايي گرديد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *