رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کارشکنی «بی بی سی» در انتخاب ناظر بر فعالیت‎های این شبکه

10:37 - 19 تير 1400
کد خبر: ۷۳۹۹۸۴
بی بی سی در ماه‌های اخیر با فشار همه جانبه‌ای برای تغییر ساختار خود مواجه شده است.
«بی بی سی» با استفاده از ارتباطات نزدیک خود با دفتر نخست وزیر انگلیس، در مسیر انتصاب ناظر برای شبکه‎های تحت نظر این شبکه مانع تراشی می‌کند.
 
به گزارش «گاردین»، یکی از ۱۰ عضو هیئت مدیره بی بی سی به تلاش برای جلوگیری از انتصاب ناظر جدید بر شبکه‎های خبری «بی بی سی» متهم شده است.
 
«فایننشال تایمز»، نیز نوشت که دستیار سابق «ترزا می»، نخست وزیر پیشین انگلیس، که ارتباط نزدیکی با دفتر نخست وزیر انگلیس دارد، به دلایل سیاسی مانع انتصاب سردبیر سابق «هافینگتن پست»، به عنوان سردبیر ارشد و ناظر بر شبکه‎های تحت نظر «بی بی سی» شد.
 
سخنگوی «بی بی سی» اعلام کرد که در مورد روند‌ها استخدام که مسئولیت آن‌ها با کابینه است، توضیحی نمی‌دهد، اما روند استخدام ناظرشبکه‎های خبری «بی بی سی» متوقف نشده است.
«ساندی تایمز»، پیشتر اعلام کرده بود که انتصاب «سر رابی گیب»، به عنوان مدیر غیر اجرایی هیئت مدیره «بی بی سی» در ماه آوریل، تصمیمی بر اساس اصرار محافظه کاران بود.
 
«گیب»، دستیار ارتباطات نخست وزیر پیشین انگلیس و تهیه کننده سابق «بی بی سی»، پیش از ورود به سیاست، ویراستار روزنامه «دیلی پالتیکز» بود و از افراد نزدیک به «بوریس جانسون»، نخست وزیر فعلی انگلیس به شمار می‎رود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *