افزایش رضایت عمومی شهروندان با تحکیم ارتباط الکترونیکی بین دستگاه قضایی و نیروی انتظامی

10:02 - 07 تير 1400
کد خبر: ۷۳۶۷۰۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: خدمات نیروی انتظامی به عنوان ضابط عام قوه قضاییه و به منظور حفظ و ارتقای آسایش عمومی در جامعه شایسته تقدیر است.
- دادخدا سالاری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در نشست تعاملی شورای قضایی استان با فرماندهی انتظامی به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار داشت: تامین و ارتقای امنیت و آرامش عمومی در استان کرمان به دلیل گستردگی جغرافیایی و ویژگی‌های خاص این استان با پیچیدگی‌ها و شرایط خاصی روبرو است که این مهم با تعامل بین نهاد‌های قضایی و اجرایی محقق خواهد شد.

وی موضوع حضور اتباع بیگانه در استان کرمان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: لازم است که در سطح حاکمیتی به این موضوع توجه ویژه‌ای صورت گیرد.
 
 در کرمان گفت: متاسفانه نفع میلیاردی حاصل از تردد و حضور اتباع بیگانه غیرمجاز به جیب مافیا رفته و صدمات و هزینه‌های آن به مردم استان کرمان و بیت المال تحمیل می‌شود.

سالاری تصریح کرد: چرا درکشور ما نیز نباید به مانند سایر کشور‌های همسایه به سمت ساماندهی اتباع بیگانه حرکت کرده و هزینه‌ها و تلفات این حوزه را کاهش دهیم.

فرمانده انتظامی استان کرمان نیز به افتتاح اَبَر پروژه ارتباط الکترونیک بین دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با حضور ویدئو کنفرانس با ریاست قوه قضاییه اشاره و بیان کرد: با افتتاح این پروژه در استان کرمان ضمن تسهیل خدمات رسانی به مردم بسیاری از نقایص موجود در انتقال پرونده‌های فیزیکی رفع می‌شود و در نهایت منجر به رضایت مندی مردم خواهد شد.

سردار عبدالرضا ناظری با اشاره به این مطلب که بالاترین دستاورد ارتباط الکترونیکی بین دستگاه قضایی و نیروی انتظامی، جلب رضایت عمومی است، تاکیدکرد: باید در حوزه خدمات رسانی ویژه به محرومان توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا ضمن تسریع در رسیدگی به درخواست‌های آن‌ها از ایجاد هزینه‌های غیرضرور برای آن‌ها جلوگیری شود.

وی ضمن بیان این مطلب که اجرای طرح ارتباط الکترونیک بین نیروی انتظامی و دستگاه قضایی باید با استفاده بهینه از امکانات موجود دنبال شود، بیان کرد: استان کرمان از استان‌های پیشرو در اجرای این طرح به شمار می‌رود ودر این راستا باید ارائه آموزش‌های لازم به نیرو‌ها اقدام شود.

فرمانده انتظامی استان کرمان عنوان کرد: بازجویی آنلاین از متهمان نیز از دیگر مواردی است که می‌توان در استان کرمان پیگیری کرد.
 
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به این مطلب که در دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در حوزه پیشگیری از جرم متناسب با نیاز‌های موجود توجه و برنامه ریزی نشده است، گفت: کارشناسانِ توانمندی در مجموعه‌های قضایی و انتظامی حضور دارند که می‌توانند با استفاده از نتایج تحلیل‌ها و ارزیابی ها، اقدامات پیشگیرانه را براساس علل وقوع جرایم، شناسایی خلاء‌های قانونی تدوین کنند.

سید مهدی قویدل خاطرنشان کرد: با شناسایی خلاء‌های قانونی، علل وقوع جرم و قصور احتمالی دستگاه‌های اجرایی، دستگاه قضایی در ادامه به موضوع مطالبه گری از دستگاه‌ها وارد می‌شود.

وی عنوان کرد: وقوع بسیاری از آسیب‌ها و جرایم ناشی از قصور دستگاه‌های اجرایی است که در تعامل بین نیروی انتظامی و دستگاه قضایی می‌توان این موارد را شناسایی کرده و به صورت تخصصی با آن‌ها برخورد کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با اشاره به این مطلب که در راستای جلب مشارکت‌های مردمی و باز اجتماعی معتادان، متهمان و مجرمان؛ تجارب و پتانسیل‌های زیادی در نیروی انتظامی و دستگاه قضایی وجود دارد که باید استفاده بهینه از آن‌ها صورت گیرد، گفت: تفاهم نامه مشترک بین نیروی انتظامی و دستگاه قضایی به منظور اجرای طرح اورژانس قضایی منعقد شده است و می‌تواند اثرات ویژه‌ای در پیشگیری از وقوع جرم داشته باشد.

قویدل خاطرنشان کرد: سامانه سجام ظرفیت گسترده مردمی است که می‌تواند در بسیاری از حوزه‌ها به نیروی انتظامی کمک کند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *