رونمایی زودهنگام از «راهبرد مزورانه» دولت بایدن علیه ایران

15:32 - 28 اسفند 1399
کد خبر: ۷۱۱۲۸۳
دسته بندی: سیاست
رابرت مالی در حالی بر گفت‌وگو تاکید دارد که دولت ایالات متحده همچنان چماق تهدید و تحریم را بالا نگه داشته و در حال همکاری با رژیمی است که نه تنها نخست‌وزیر آن بار‌ها گفته درصدد نابودی برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران است، که مظنون اصلی برخی خرابکاری‌ها در تاسیسات هسته‌ای کشورمان نیز هست.
- بنا به اعلام نورنیوز، پایگاه خبری «اکسیوس» چهارشنبه شب به وقت تهران در گزارشی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی در جریان نشست راهبردی اخیر مقامات امنیتی و اطلاعاتی خود، توافق کرده‌اند که با تشکیل یک تیم ویژه مشترک، اطلاعات خود درباره برنامه هسته‌ای ایران را با یکدیگر به اشتراک بگذاردند.

در همین خصوص یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی ضمن ابراز رضایت از نشست اخیر با مقامات امنیتی-اطلاعاتی آمریکا به اکسیوس گفته: «ما در زمینه اطلاعات با یکدیگر اتفاق نظر داریم. اختلافات جزئی وجود دارد، اما به‌طوری کلی برداشت ما از اطلاعات موجود شبیه هم است. نشست اخیر بسیار مثبت بود، اما این تنها آغاز یک فرآیند است. این یک راه پر پیچ‌وخم خواهد بود.»

از سویی؛ «رابرت مالی»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران، در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی فارسی گفته؛ سیاست فشار حداکثری دولت قبلی آمریکا در مقابل ایران شکست خورده و اکنون هدف «جو بایدن» این است که دو طرف به نقطه‌ای برسند که آمریکا بتواند تحریم‌ها را لغو کند و در مقابل ایران هم تعهداتش بر اساس برجام را به طور کامل اجرا کند.

او افزوده است؛ ما اصلا از این تحریم‌ها خشنود نیستیم و می‌دانیم که وضعیت سختی را ایجاد کرده، اما می‌خواهیم کاری کنیم که به هر شکلی که دولت ایران راحت است با آن‌ها صحبت کنیم!

از سوی دیگر؛ روزنامه «فایننشال تایمز» در گزارشی به نقل از یک مقام ارشد کاخ سفید اعلام کرده؛ دولت بایدن به چین هشدار داده است که تحریم‌های نفتی دوره ترامپ علیه ایران را ادامه خواهد داد که این به معنای تداوم سیاست «فشار حداکثری» است، چنانچه «جرد کوشنر» داماد و مشاور ترامپ هم آن را تایید کرده است.

آنچه از گزاره‌های ذکر شده می‌توان برداشت کرد چیزی جز یک «راهبرد مزورانه» نیست، زیرا رابرت مالی در حالی بر گفتگو تاکید دارد که دولت ایالات متحده از یک سو همچنان چماق تهدید را چنانچه درباره فروش نفت به چینی‌ها گفته، بالا نگه داشته و از سوی دیگر در حال همکاری با رژیمی است که نه تنها نخست‌وزیر آن بار‌ها گفته درصدد نابودی برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران است، که مظنون اصلی برخی خرابکاری‌ها در تاسیسات هسته‌ای کشورمان نیز هست.

نکته آنکه؛ یکی از اهداف این راهبرد مزورانه بریدن بند اعتماد مردم به حاکمیت جمهوری اسلامی است که متاسفانه برخی هم در داخل در این دام گرفتار شده و بدون تجربه گرفتن از گذشته، تصور می‌کنند که می‌توان با تزویر غربی‌ها با حسن نیت روبرو شد.

باید توجه داشت که مواضع به ظاهر نرم «رابرت مالی»، در کنار مواضع کمی سخت‌تر «آنتونی بلینکن» و شاید کمی سخت‌تر «جیک سالیوان» همگی قطعات یک پازل از پیش طراحی شده به نام «دیپلماسی اجبار» هستند که دولت بایدن در حال تکمیل آن بر اساس راهبرد کلان ایالات متحده در قبال ایران است.
 


مانی گلستان
|
-
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
0
0
ملت ایران اصلا به امریکاییها اعتمادی ندارند و ارزشی برای حرفهای رئیس جمهور و معاونین و وزرایشان قائل نیستن و از امریکا متنفرن
مانی گلستان
|
-
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
0
0
ملت ایران اصلا به امریکاییها اعتمادی ندارند و ارزشی برای حرفهای رئیس جمهور و معاونین و وزرایشان قائل نیستن و از امریکا متنفرن
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *