رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بیماری عمیق آمریکا در دوره همه گیری کرونا

20:15 - 18 بهمن 1399
کد خبر: ۶۹۵۴۵۹
موضوعات سیاسی و همه گیری ویروس کرونا باعث کاهش رضایتمندی مردم آمریکا شده است.

- زمانی که «جو بایدن»، در مراسم تحلیف ریاست جمهوری اش سوگند یاد می‌کرد، جامعه آمریکا دچار شکافی شدید و عدم رضایت شده بود.

به گزارش «کانورسیشن»، حمله به کنگره، بارزترین جلوه این امر است، اما نباید از نقش همه گیری ویروس کووید-۱۹ غافل شد.

این وضعیت تلفات وحشتناکی به زندگی و رفاه مردم آمریکا وارد کرده است؛ آمریکا در حال حاضر در موارد تایید شده ابتلا و مرگ و میر در جهان پیشتاز است.

طبق داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز، ده ها میلیون آمریکایی به این بیماری مبتلا شده بودند و بیش از ۴۰۰ هزار نفر به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند.

این بیماری و تلاش‌های دولت آمریکا برای مقابله با آن منجر به یک سقوط بزرگ اقتصادی و بروز مشکلات اجتماعی شده است که منجر به یک شورش در «کپیتال هیل» شد.

در حالی که این امر به دلیل عدم پذیرش اعتبار انتخابات از سوی دونالد ترامپ ایجاد شد، این همه گیری هم برای بسیاری از آمریکایی‌ها فضای نارضایتی ایجاد کرده است.

نظرسنجی جدید نشان می‌دهد میانگین نمره رضایتمندی آمریکایی‌ها درست قبل از انتخابات کاهش یافته است.

داده‌های نظرسنجی جدید همچنین نشان می‌دهد که میزان رضایتمندی از زندگی به طور قابل توجهی در گروه‌های قومی و نژادی آمریکا متفاوت است.

در حالی که تفاوت در رضایت از زندگی بین این گروه‌ها در جمعیت آمریکا موضوع جدیدی نیست، شواهد نظرسنجی نشان می‌دهد که اثرات اقتصادی و روانشناختی همه گیری ویروس کرونا نیز در میان گروه‌های قومی و نژادی به طور قابل توجهی متفاوت است.

براساس این نظرسنجی، لاتین تبار‌ها و پس از آن سیاه پوستان کمترین میزان رضایت از زندگی خود را در میان اقوام و نزاد‌ها دارند؛ سفیدپوستان بیشترین میزان رضایتمندی را دارند.

همچنین به طور قابل توجهی، افراد بیشتری از گروه‌های اقلیت قومی و نژادی گفتند که به دلیل همه گیری ویروس کرونا، با مشکلات اقتصادی روبرو شده اند.

وضعیت در زمینه مشکلات روانی مشابه است؛ سفیدپوستان کمتر از اقلیت‌های قومی می‌گویند که مشکلات بهداشت روانی را تجربه کرده اند.

براساس این نظرسنجی، لاتین تبار‌ها و پس از آنها سیاه پوستان بیش از سفید پوستان با مشکلات اقتصادی و روانی ناشی از ویروس کرونا مواجه شده اند.

هنگامی که اثرات کووید-۱۹ بر رضایت از زندگی بررسی شد، با در نظر گرفتن سایر عوامل مرتبط مانند درآمد، سن، اعتماد به نفس در مقامات سیاسی، مشخص شد که این ویروس جدا از این عوامل، تاثیرات منفی قابل توجهی بر رضایت از زندگی داشته است.

اگرچه تاثیر منفی گسترده اقتصادی همه گیری کرونا تقریبا بلافاصله آشکار شد، اما تاثیرات مخرب روانشناختی به آهستگی پدیدار می‌شوند.

شواهد نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که اثرات اخیر گسترده بوده و باعث کاهش چشمگیر رضایت از زندگی در آمریکا شده است.

به همان روشی که موارد ابتلا به کووید-۱۹ و مرگ و میر در گروه‌های آسیب پذیر متمرکز شده است، افراد با تحصیلات کمتر، افرادی که درآمد کمتری دارند و اقلیت‌های قومی نیز بیشترین آسیب روانی را متحمل شده اند.

حمله به ساختمان «کپیتال هیل»، واشنگتن تنها آخرین مورد از مجموعه اعتراضات خشن و شورش‌های مخرب است که طی یک سال گذشته در آمریکا رخ داده است.

این واقعه نمادی از بیماری عمیق سیاسی و روانی است که در دوران ترامپ گریبان آمریکا را گرفت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *