همکاری بین قوه قضائیه و جامعه پزشکی از ضروریات است

15:18 - 31 مرداد 1394
کد خبر: ۶۹۳۱۸
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: ولایتی با بیان اینکه همکاری بین قوه قضائیه و جامعه پزشکی از ضروریات مهم کشور است، گفت: جامعه پزشکی ما باید با تأسی از ابوعلی سینا و زکریای رازی در مسیر آنها حرکت کند.
همکاری بین قوه قضائیه و جامعه پزشکی از ضروریات استبه گزارش خبرنگار حقوقی قضائی میزان، علی اکبر ولایتی در جلسه دیدار اعضای ارشد ستاد مرکزی و هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور با ریس قوه قضائیه اظهار کرد: پزشکی ما در گذشته با حکمت، فلسفه وعرفان همراه بوده و باید جامعه پزشکی امروز با تأسی از بزرگانی چون ابوعلی سینا و زکریای رازی در این مسیر گام بردارد.

وی با اشاره به روز پزشک و بزرگداشت ابوعلی سینا افزود:  رمز موفقیت پزشکان ما در گذشته بهره مندی از جامع جمیع علوم بخصوص علوم حکمی بوده است و می طلبد که قوه قضائیه کمک کند که حکمت به حوزه پزشکی برگردانده شود. کشور امارات در خصوص ابن‌سینا مدعی شده بود و در همین راستا پیشنهاد می‌کنم روزی به نام پزشکان نامگذاری شود.

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه باید از هویت ملی بزرگانمان دفاع بکنیم، ادامه داد: حفظ نام بزرگان امروز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و هر روز مدعیانی پیدا می شوند که تلاش دارند این بزرگان را به نام خود ثبت کنند. 

ولایتی گفت: امروز نیاز داریم اسوه های تاریخ پزشکی را الگو قرار دهیم و به آنها ببالیم و اسلامیت و ایرانیت آنها را ارج بنهیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *