رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نظر کارشناس دادگستری مبنای حکم قاضی را مهیا می‌سازد

9:03 - 31 مرداد 1394
کد خبر: ۶۹۱۲۸
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: عدالتخواه گفت: کار کارشناس از قاضی سخت‌تر است؛ چرا که او با مراجعه به بستر آنچه اتفاق افتاده و با ارائه نظر خود مبنای حکم را برای قاضی مهیا می‌سازد.
به گزارش گروه ، محمدرضا عدالتخواه در مراسم تحلیف 35 کارشناس رسمی استان کرمانشاه، اظهار کرد: کار کارشناس از کار قاضی سختر است؛ چرا که او با مراجعه به بستر آنچه اتفاق افتاده و با ارائه نظر خود مبنای حکم را برای قاضی مهیا می سازد و قاضی حکم خود را بر اساس رای او صادر می کند.

وی ادامه داد: نظر کارشناس باید ابهام را برطرف سازد و به شیوه ای عمل کند که هیچ جریانی نتواند او را از ارائه نظر صائب منحرف سازد. البته تاکید ما همواره به ارجاع پرونده به کارشناسان رسمی است و اگر با وجود ایشان پرونده ای به کارشناس خبره ارجاع داده شود تخلف محسوب می شود.

این مقام قضایی استان کرمانشاه با اشاره به مضامین بلندی که در سوگند نامه آمده است، گفت: توجه به این مفاهیم ارزشمند و سرلوحه قرار دادن آنها از لغزشها جلوگیری می کند. تعهد و وثاقت کارشناس یعنی پرهیز از دامهای نامشروعی که برای او پهن شده است. بنابراین همواره برگی از این سوگندنامه را در پیش چشمان خود بگذارید و با توجه به آن ، سعی کنید آنچه را که عمل می کنید مرضی رضای خدای سبحان باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *