نادیده گرفتن زندانیان در آمریکا همزمان با توزیع واکسن کرونا

23:15 - 10 دی 1399
کد خبر: ۶۸۷۸۴۷
زندان‌های آمریکا اگرچه آمار بالایی از ابتلا و مرگ کرونایی را داشته اند، اما در توزیع واکسن کرونا نیز مورد بی توجهی قرار گرفته اند.

– زندان های آمریکا به عنوان یکی از کانون‌های اصلی شیوع ویروس کرونا همچنان با بحران‌های بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

«دویچه وله» در گزارشی به وضعیت زندان‌های آمریکا و نادیده گرفته شدن زندانیان همزمان با توزیع واکسن کرونا پرداخته است.

همزمان با نخستین دور از توزیع واکسن کرونا، زندانیان در زندان‌ها و بازداشگاه‌های آمریکا به طور عمده‌ای کنار گذاشته شده اند.

مقامات بهداشتی و حامیان حقوق زندانیان در آمریکا به دولت این کشور و مقامات ایالتی اعمال فشار می‌کنند تا این گروه آسیب پذیر در برابر ویروس کرونا را در اولویت توزیع واکسن قرار دهند.

در حال حاضر حدود ۱.۳ میلیون نفر در آمریکا زندانی هستند و اطلاعات جمع آوری شده حاکی از آن است که از ماه آوریل تاکنون ۲۷۰ هزار زندانی آمریکایی به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از هزار و ۷۰۰ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

بررسی اطلاعات نشان می‌دهد که احتمال مرگ بر اثر کرونا در زندان‌های آمریکایی ۲ برابر متوسط مرگ در دیگر بخش‌های جامعه این کشور است و اطلاعات «کمیسیون ملی کووید ۱۹» آمریکا نشان می‌دهد که از ۲۰ کانون اصلی شیوع ویروس کرونا در آمریکا، ۱۹ مورد زندان‌ها هستند.

«ویلیام شافنر»، متخصص و استاد دانشگاه «وندربیلت» به دویچه وله می‌گوید «زندان‌ها منبع موارد بسیاری از ابتلا به ویروس کرونا هستند، زیرا در آنها جمعیت محبوس است و امکان فاصله گذاری اجتماعی وجود ندارد.»

کارشناسان بهداشتی هشدار می‌دهند که اگر اقدامی در راستای کاهش ابتلا در میان زندانیان صورت نگیرد عواقب این امر فاجعه بار خواهد بود و انجمن پزشکی آمریکا نیز توصیه کرده که زندانیان و کارکنان زندان‌ها باید در اولویت توزیع واکسن کرونا قرار بگیرند.

با این وجود کمیته مشورتی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا اواسط ماه دسامبر و همزمان با آغزا توزیع واکسن کرونا، توصیه‌ای مبنی بر اینکه زندان‌ها در اولویت قرار گیرند صادر نکرده و دولت فدرال آمریکا عمدتا ایالت‌ها را به حال خود رها کرده و آنها خود تصمیم می‌گیرند که واکسن کرونا را به چه نحوی توزیع کنند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *