کرونا در زندان‌های آمریکا؛ «از هر ۵ زندانی یک نفر آزمایش مثبت داشته است»

11:20 - 29 آذر 1399
کد خبر: ۶۸۵۰۳۳
زندان‌های آمریکا، یکی از بزرگترین مراکز شیوع ویروس کرونا در این کشور به حساب می‌آیند.

- گزارش‎ها نشان می‎دهد از هر ۵ زندانی در زندان‎های ایالتی و فدرال در آمریکا، یک نفر آزمایش ویروس کرونا  مثبت داشته است که این میزان بیش از ۴ برابر ابتلا در میان جمعیت عمومی آمریکاست.

بر اساس اطلاعات جمع آوری شده توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس و پروژه مارشال، در برخی از ایالت‌ها بیش از نیمی از زندانیان آلوده شده اند.

به گزارش گاردین، با ورود به دهمین ماه از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا و با شروع واکسیناسیون کووید-۱۹ در آمریکا، حداقل ۲۷۵ هزار زندانی به این ویروس مبتلا شده اند، بیش از هزار و ۷۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند و انتشار ویروس در پشت میله‌ ها هیچ نشانه‌ای از کند شدن بیماری را نشان نمی‌دهد.

تعداد مبتلایان جدید در این هفته در زندان های آمریکا، از زمان آغاز آزمایش‎های تشخیصی در بهار به بالاترین سطح خود رسیده است.

«هومر ونترز»، افسر ارشد پزشکی سابق در مجتمع زندان‌های جزیره ریکرز نیویورک، می‎گوید «آمار واقعی افراد مبتلا در زندان‌های آمریکا خیلی بیش‌تر از چیزی است که اعلام شده است».

به گفته وی، «من هنوز با زندان‌هایی روبرو هستم که در آنها وقتی افراد بیمار می‌شوند نه تنها مورد آزمایش قرار نمی‌گیرند، بلکه از آنها مراقبت هم نمی‌شوند؛ بنابراین آنها بسیار بیش‌تر از حد معمول بیمار می‌شوند.»

از آنجایی که زندانیان نمی‌توانند از نظر اجتماعی با یکدیگر فاصله داشته باشند، ویروس کرونا تا حد زیادی در پشت میله‌های زندان غیر قابل کنترل می‌شود.

«دونت وست مورلند»، ۲۶ ساله، اخیرا از زندان لانسینگ در کانزاس آزاد شد؛ او در زمان زندانی بودنش به ویروس کرونا مبتلا شده بود.

حدود ۵ هزار و ۱۰۰ زندانی در زندان‌های کانزاس آلوده به ویروس کرونا شده اند که این یعنی زندان‌های این ایالت، سومین نرخ بالای ابتلا به کووید-۱۹ در این کشور را دارند و داکوتای جنوبی و آرکانزاس در رتبه‌های اول و ودوم قرار دارند.

«وست مورلند»، می‎گوید «مثل این بود که من به اعدام محکوم شده ام؛ در مقابلم افرادی را می‌دیدم که در حال مردن به دلیل ابتلا به این ویروس هستند.»

تاکنون نیمی از زندانیان در کانزاس به کووید-۱۹ آلوده شده اند که این میزان ۸ برابر میزان موارد ابتلا در کل جمعیت این ایالت است.

تقریبا در هر زندان در آمریکا، میزان آلودگی به ویروس به طور قابل توجهی بالاتر از جوامع دیگر بوده است.

در زندان‌های فدرال آمریکا، از هر ۵ زندانی حداقل یکی به ویروس کرونا مبتلا شده است؛ در ۲۴ زندان ایالتی حتی نرخ ابتلا به ویروس کووید-۱۹ بالاتر بوده است.

کارکنان زندان‌ها در آمریکا نیز تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته اند؛ در داکوتای شمالی، از هر ۵ کارمند زندان‌ها چهار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *