رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ضرورت برنامه ریزی دقیق جهت اجرای توسعه ثبت رسمی

16:01 - 27 مرداد 1394
کد خبر: ۶۸۲۶۰
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: تویسرکانی گفت: بندهای 66 و 67 سیاست های کلی برنامه ششم توسعه ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، که براي پنج سال آينده نقشه راه کشور را مشخص کرده است، بر توسعه ثبت رسمي و استحکام قراردادهاي مالکيت هاي معنوي تاکيد دارد که باید با تدابير مديريتي دقيق اجرایی شود.

ضرورت برنامه ریزی دقیق جهت اجرای تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه توسعه ثبت رسمیبه گزارش و به نقل از  روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، «احمد تویسرکانی» معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان چهارمحال و بختیاری سخن می گفت، اظهار کرد: خدمات مهم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان یک سازمان حاکمیتی، منافع ارزشمندی در زمینه های اقتصادی و اجتماعی برای کشور در پی داشته و در ایجاد نظم جامعه بسیار موثر است.

وي فلسفه ايجاد حکومت و وضع قوانين را ايجاد نظم و عدالت در جامعه عنوان کرد و افزود: اگر امور حاکميتي مورد کم توجهي قرار بگيرد خسارت جبران ناپذيري براي جامعه به دنبال دارد.

دکتر تويسرکاني با تاکید بر اهمیت فهم مشترک در تصميم گيري ها و برنامه ريزي ها اظهار داشت: مسئولين بايد ساز و کاري را فراهم کنند که با هزينه کم تر و بهينه تر و با بکارگيري بهترمنابع موجود، در جهت نظم اداري حرکت شود، چرا که با حرکت انفعالي و بدون نقشه جامع و عملیاتی نمي توان به اهداف سازماني دست يافت.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، برون رفت از مشکلات و ایجاد سلامت اداري را نیازمند آسيب شناسي دقيق مشکلات دانست و با اشاره به اين که در گذشته به سازمان ثبت اسناد  و املاک نگاهي سنتي وجود داشت ، افزود: با تلاش همکاران ثبتي در سراسر کشور و استفاده از فنآوري هاي نوين و ارائه خدمات ثبتي به صورت الکترونيکی، اين سازمان به سازماني پيشرو در ارائه خدمات به مردم تبديل شده است. 

دکتر تويسرکاني مراجعه مکرر مردم به ادارات را یکی از عوامل فساد اداری عنوان کرد و افزود:  بايد شرايطي را فراهم کنيم که با حذف بسیاری از مراجعات، زمینه این عوامل به حداقل برسد و با الکترونیکی کردن امور زمینه ارائه خدمات به صورت دقیق، سریع و شفاف را به مردم و متقاضیان ایجاد نمود.

معاون رئیس قوه قضائیه سنددار کردن تمامي عرصه هاي کشور و جانمایی آنها در سيستم کاداستر را از ماموریتهای مهم سازمان ثبت اعلام کرد و گفت: متولیان حراست از اراضی و عرصه های ملی بايد تمامي تلاش خود را در جهت سند دار کردن اين اراضي و جلوگيري از تعدي به آنها به انجام برسانند.

دکتر تویسرکانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مهم ادارات اجراي اسناد رسمي سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در کاهش پرونده هاي ورودي به محاکم دادگستري اظهار داشت: در بخش ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری این سازمان نیز از آنجائی که بخش مهمي از اقتصاد کشور از این مجاري عبور مي کند، با تحول در ارائه خدمات و بهره گیری از سامانه های الکترونیکی، گام های بزرگی جهت بهبود فضای کسب و کار برداشته شده است.

سلیمانی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این مراسم با تقدیر از اقدامات مهم صورت گرفته در دوران مسئولیت دکتر تویسرکانی به عنوان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ارائه خدمات با استفاده از فنآوری های نوین و سیستمی شدن خدمات ثبتی در کشور بیان داشت: امروز اکثر خدمات این سازمان به صورت الکترونیکی ارائه می شود و بسیاری از مشکلاتی که در گشته مردم با آنها مواجه بودند از بین رفته است.

گفتنی است در این مراسم که مسئولین قضایی، اجرایی و اداری استان  حضور داشتند، سید محمود بهرسی به عنوان مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری منصوب و از زحمات محمد حسن بهادر مدير کل سابق ثبت این استان تقدیر و تشکر گردید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *