کارگروه کاهش جمعیت کیفری استان آذربایجان غربی تشکیل شد

22:20 - 24 مرداد 1394
کد خبر: ۶۷۲۴۰
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: کارگروه کاهش جمعیت کیفری استان آذربایجان غربی در راستای سیاست‌های قوه قضائیه جهت کاهش جمعیت کیفری و زندانیان تحت قرار تشکیل شد.
کار گروه کاهش جمعیت کیفری استان آذربایجان غربی تشکیل شدبه گزارش به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان آذربایجان غربی، این کارگروه در راستای سیاستهای قوه قضائیه جهت کاهش جمعیت کیفری و زندانیان تحت قرار و با حضور مسئولان قضایی استان تشکیل شد.
 
شافع معاون قضائی دادگستری استان آذربایجان غربی در سخنانی به اهداف تشکیل جلسه کارگروه کاهش جمعیت کیفری اشاره کرد و گفت: زندانیان چند روزه باعث افزایش ورودی و آمار زندان و تردد و سردرگمی خانواده آنان می شود، بنا براین در اجرای سیاستهای قوه قضائیه باید به راهکارهای مناسب در راستای کاهش جمعیت کیفری زندانها برسیم.
 
جلیلی مدیر کل زندانهای استان با اشاره به  آمار زندانیان محکوم و تحت قرار زندان ماکو و مقایسه آن با زندان‌های استان در سخنانی  به فعالیتهای این کارگروه از زمان فعالیت اشاره کرد و افزود: در زمان فعالیت این کارگروه 20 درصد زندانیان استان تحت قرار بودند و امروز به فضل الهی و همت همکاران قضائی و کمیته ساماندهی این آمار به 16درصد رسیده است و امیدواریم با تلاشهای این کارگروه آمار در آخر سال جاری  به10 درصد برسد.
 
حبیبی دادستان عمومی و انقلاب ارومیه نیز در سخنان به عوامل افزایش زندانیان تحت قرار در زندانها اشاره و افزود: زندان تنها راه حل نیست و تا جائی که قانون اجازه میدهد از حبس های جایگزین باید استفاده و سعی شود اتباع بیگانه به زندان معرفی نشوند تا آمار جمعیتی زندان افزایش نیابد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *