احزاب پاکستانی انتشار کاریکاتورهای موهن در فرانسه را محکوم کردند

8:51 - 05 آبان 1399
کد خبر: ۶۶۸۳۶۱
احزاب برجسته سیاسی پاکستان در قالب ائتلاف نهضت دمکراتیک همگام‌ با نخست وزیر و دستگاه دیپلماسی این کشور، اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) را به شدت محکوم و نسبت به این جنایت و اعمال افراطی به فرانسه و دانمارک هشدار دادند.

- گردهمایی بزرگ ائتلاف نهضت دمکراتیک متشکل از احزاب جناح مخالف دولت این کشور روز یکشنبه در شهر "کویته" مرکز ایالت بلوچستان برگزار شد و رهبران سیاسی پاکستان افراط‌گری و هتک حرمت ساحت پیامبر (ص) را به شدت محکوم کردند.

مولانا فضل الرحمان رئیس نهضت دمکراتیک پاکستان و رهبر حزب جمعیت علمای اسلام (شاخه فضل) طی سخنرانی در اجتماع چندهزار نفری هواداران احزاب سیاسی گفت: فرانسه و دانمارک با سکوت در برابر اسلام‌هراسی و تشویق توهین‌کنندگان مرتکب جنایت شده‌اند.

وی تاکید کرد: ما ضمن نکوهش و محکومیت هتاکی به حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و بی حرمتی به قرآن کتاب آسمانی مسلمانان، به فرانسه و دانمارک هشدار می‌دهیم که باید جلوی آن را بگیرند.

مولانا فضل الرحمان و سایر رهبران سیاسی ائتلاف نهضت دمکراتیک پاکستان طی سخنرانی در گردهمایی امروز گفتند: باید هرچه سریعتر با عاملان بی‌حرمتی به اسلام و پیغمبر اعظم (ص) برخورد شود در غیر این صورت آنان (فرانسه و دانمارک) بدانند که واکنش‌ها به این جنایات و خباثت‌ها ادامه خواهد یافت.

مریم نواز نائب رئیس حزب مسلم لیگ نواز نیز گفت: انتشار کاریکاتورهای موهن در فرانسه قلب میلیون‌ها مسلمان در جهان را به درد آورده است.

دفتر نخست وزیری پاکستان و وزارت امور خارجه این کشور نیز روز گذشته ضمن انتقاد از مواضع رئیس جمهوری فرانسه برای تشویق از اقدامات موهن ضداسلامی، بی‌حرمتی به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص)‌ را به شدت محکوم کردند.

عمران‌خان نخست وزیر پاکستان امانوئل مکرون را به تحریک عمدی احساسات مسلمانان جهان و تشویق عناصر افراطی در فرانسه برای نمایش کاریکاتورهای توهین‌آمیز علیه اسلام و پیامبر اعظم حضرت محمد (ص) متهم کرد و افزود: رئیس جمهوری فرانسه با حمله به اسلام بدون هیچ درکی از آن، احساسات میلیون‌ها مسلمان در اروپا و سایر نقاط جهان را جریحه‌دار و آنان را مورد حمله قرار داده است.

نشریه فرانسوی شارلی ابدو (Charlie Hebdo) برای دومین بار پس از ۲۰۱۵ میلادی، اخیرا انتشار کاریکاتورهای موهن راجع به پیامبر اسلام (ص) را تکرار کرد. حرکتی که توجیه آن «آزادی بیان» بوده است حال آنکه بر مبنای اسناد حقوق بین‌الملل و با توجه به تعریف آزادی بیان و محدودیت‌های آن، به هیچ وجه توهین به اعتقادات دیگر ادیان و اقوام بر نمی‌آید.

رییس جمهوری فرانسه نیز اخیراً در اظهاراتی با وقاحت اعلام کرده بود که فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز علیه رسول گرامی اسلام (ص) ادامه خواهد داد و آن را حمایت از ارزش‌های سکولاریسم خواند؛ امری که با واکنش تند مسلمانان روبرو شده است.

/انتهای پیام/

ایرنا



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *