معاون اشرف غنی: آتش‌بس مرگ سیاسی طالبان است

13:29 - 22 مهر 1399
کد خبر: ۶۶۴۶۰۲
معاون اول رئیس‌جمهور افغانستان اعلام کرد که طالبان هیچ سودی از افزایش خشونت‌ها نخواهد برد و آتش‌بس را مرگ سیاسی خویش می‌داند.

- «امرالله صالح» معاون اول رئیس‌جمهور افغانستان گفت که طالبان با برداشت نادرست از روند صلح حملاتش را افزایش داده که با مقاومت مردمی روبه‌رو شده است.

وی افزود: تشدید خشونت‎‌ها توسط این گروه سودی برای آن‌ها نخواهد داشت، زیرا «خشونت به عنوان ابزار سیاسی منفور و مردود است».

صالح همچنین تصریح کرد که دلیل عدم پذیرش آتش‌بس توسط طالبان این است که آن‌ها آتش‌بس را «مرگ سیاسی» خود می‌دانند.

معاون اول رئیس جمهور افغانستان ادامه داد: «شکست طالبان حتمی است، زیرا نه امکان تحمیل روش طالبانی با زور بر مردم و جامعه کثرت‌گرای افغانستان ممکن است و نه طالبان برنامه سیاسی دارد که مردم را به آن دل‌بسته کنند».

صالح در حالی این اظهارات را مطرح می‌کند که دیدارهای گروه‌های تماس دولت افغانستان و طالبان از 12 روز گذشته تاکنون متوقف شده و نشست‌ها برای حل اختلافات درباره تعیین دستورکار مذاکرات نیز بی‌نتیجه باقی مانده است.

مراسم افتتاحیه مذاکرات بین‌الافغانی 22 شهریورماه برگزار شد، اما اکنون با وجود گذشت حدود یک‌ماه، تیم‌های دولت افغانستان و طالبان هنوز بر سر دستورکار مذاکرات توافق نکرده‌اند و زمان آغاز رسمی مذاکرات نیز مشخص نیست.

دولت افغانستان خواستار اعلام آتش‌بس است اما طالبان تأکید دارد که بحران 40 ساله را نمی‌شود در کوتاه مدت حل کرد، باید تحمل وجود داشته باشد تا بحث‌ها ادامه یابد.

تسنیم



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *