کابل: طالبان به دنبال وقت کشی در مذاکرات صلح است

9:22 - 06 مهر 1399
کد خبر: ۶۵۹۶۷۸
عضو تیم مذاکره کننده دولت افغانستان در قطر اعلام کرد که طالبان به دنبال وقت کشی در مذاکرات صلح است.

- نادر نادری عضو تیم مذاکره کننده دولت افغانستان به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: نهاد شبه نظامی با تلاش برای مذاکره مجدد در مورد توافقات قبلی انجام شده، وقت تلف می‌کند.

نادری افزود: ما وقت را تلف نکردیم، طالبان وقت را تلف می‌کنند در حالی که مردم در کار ما سرعت می‌خواهند.

به گفته عضو تیم مذاکره کننده دولت افغانستان در قطر، طالبان به دنبال مذاکرات مجدد در مورد برخی از جنبه‌های توافقی است که آنان در ۲۹ فوریه (۱۰ اسفند) در دوحه با آمریکا به توافق رسیدند.

نادری گفت که طالبان با هدف قرار دادن نیروهای امنیتی و غیرنظامیان در تلاش است تا دولت را در کابل تحت فشار قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: طالبان از خشونت‌ها به عنوان ابزاری برای افزایش فشار عمومی بر دولت استفاده می‌کنند. ما برای دفاع از ارزش‌های خود خسته نمی‌شویم و آماده هستیم تا در هر گفت‌وگویی شرکت کنیم.

به رغم اینکه نمایندگان گروه طالبان در دوحه قطر سرگرم گفت‌وگوهای صلح با هیات دولت افغانستان است، اما حملات و کمین‌های نظامی آن‌ها علیه نیروهای نظامی و همچنین شهروندان افغانستان شدت یافته و در روزهای اخیر تعداد زیادی قربانی این حملات شدند.

به گزارش شبکه طلوع نیوز، آخرین اظهارات نمایندگان دولت افغانستان در دوحه نشان می‌دهد که آنها برای رسیدن به آتش‌بس در این دور از مذاکرات بسیار امیدوارند در حالی که گروه طالبان دستیابی به آتش‌بس فوری را غیرممکن می‌داند.

هیأت مذاکره کننده دولت افغانستان ابراز امیدواری کرده است در این دور بتوانند با طالبان در باره آتش‌بس به یک توافق مطلوب دست یابند.

/انتهای پیام/

ایرنا



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *