بررسی مطالبات حقوقی و قضایی اقلیت‌های دینی از سوی معاونت فرهنگی قوه قضائیه

16:24 - 14 مرداد 1394
کد خبر: ۶۴۸۱۱
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: سرپرست اداره فرهنگ عمومی معاونت فرهنگی قوه قضائیه از بررسی مطالبات حقوقی و قضایی اقلیت‌های دینی از سوی این معاونت خبر داد.
بررسی مطالبات حقوقی و قضایی اقلیت‌های دینی از سوی معاونت فرهنگی قوه قضائیهبه گزارش خبرنگار حقوقی ، «حسین هراتی» سرپرست اداره فرهنگ عمومی معاونت فرهنگی قوه قضائیه امروز در جلسه با یکی از نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این دومین جلسه‎‌ای است که معاونت فرهنگی قوه قضاییه با اقلیت‌های دینی کشور برگزار می‌کند و این اقلیت‌ها بر اساس قانون اساسی همگام و همدل با نظام جمهوری اسلامی حرکت کرده و نمایندگانی در مجلس شورای اسلامی دارند.

وی تصریح کرد: طبیعی است، این افراد که شهروند کشور ما محسوب می‌شوند  از قوه قضائیه به عنوان مسئول عدالت، امنیت، احقاق حقوق و آزادی‌های مشروع است، انتظاراتی داشته باشند.

سرپرست اداره فرهنگ عمومی معاونت فرهنگی قوه قضائیه درباره خواسته‌های اقلیت‌های دینی از قوه قضائیه گفت: اصلاح برخی از قوانین و مقررات و ایجاد شعبه مستقل دادگاه برای رسیدگی به پرونده‌های آنها  که بخشی از خواسته‌های مطرح شده توسط یکی از نمایندگان آن ها در مجلس بوده است، راهنمایی‌های لازم در خصوص خواسته‌های نماینده اقلیت‌ها از سوی معاونت فرهنگی انجام گرفت.

هراتی تاکید کرد: قرار بر این شد دوستان از مسیر و کانال‌های قانونی موضوع را پیگیری کنند و قوه قضائیه نیز به عنوان همراه و همکار برای احقاق حقوق عمومی این دوستان تلاش کند.

وی در زمینه درخواست اقلیت‌های دینی مبنی بر داشتن شعبه‌ای مستقل توضیح داد: قرار شد دوستان اقلیت درخواست خود را به صورت رسمی مطرح کنند و دادگستری تهران نیز موضوع را رسیدگی کند.

هراتی خاطرنشان کرد: این نماینده اقلیت‌های دینی مجلس از نشست های برگزار شده ابراز رضایت داشت و تاکید کرد که این نشست‌ها در صورت نیاز ادامه خواهد یافت.

سرپرست اداره فرهنگ عمومی معاونت فرهنگی قوه قضائی با اشاره به اینکه امروز روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی است، تصریح کرد: اسلام مدافع حقوق همه انسان هاست و اقلیت‌های دینی برادران انسانی ما هستند و ما خود را ملزم به دفاع از حقوق آنها می‌دانیم و ارزش انسانی ایشان برای ما بسیار والا است.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *