عزم جدی دستگاه قضا در کاهش نرخ طلاق

21:30 - 12 مرداد 1394
کد خبر: ۶۴۲۸۲
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: نوری با بیان اینکه عزم دستگاه قضا در کاهش نرخ طلاق جدی است، گفت: جوانان و خانواده‌ها با مطالعه و بینش بیشتر نسبت به امر ازدواج اقدام کنند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی میزان «فارس نوری» با اشاره به آمار بالای طلاق در استان ایلام گفت: در سال 1393 تعداد 507 فقره دادخواست طلاق به درخواست زوجه مطرح شده که نسبت به سال 1392 تقریباً رشد 10 درصدی را نشان می‌دهد و در همین سال تعداد 780 پرونده طلاق توافقی داشته‌ایم که خوشبختانه نسبت به سال 1392 تقریباً 5 درصد کم شده است، همچنین ثبت واقعه طلاق در سال 1393 تعداد 69 فقره بوده که نسبت به سال 1392 رشدی چشم گیر داشته است. 

رئیس کل دادگستری استان ایلام در خصوص زمان رسیدگی به این پرونده ها در دادگاه خانواده گفت: در سال 1393 وقت رسیدگی برای پرونده های طلاق به درخواست زوجه 177 روز و وقت رسیدگی برای پرونده های توافقی 46 روز و همچنین وقت رسیدگی برای پرونده های ثبت واقعه طلاق 82 روز بوده است. 

 نوری در ادامه با اشاره به تلاش دستگاه قضا برای صلح و سازش بین زوجهای جوان بیان داشت: پس از تأکیدات مقام معظم رهبری برای جلوگیری از طلاقهای توافقی عزم دادگستری استان ایلام بر این است که این گونه پرونده ها به صلح و سازش خاتمه یابد و برای اینکار ابتدا زوجین به مراکز مشاوره و داوری معرفی شده و در آنجا حداقل سه جلسه متوالی و مکرر برای آنان جلسه مشاوره برگزار می شود و پس از آن نظریه مرکز مشاوره گزارشی مبنی براینکه آیا طرفین قادر به ادامه زندگی با هم هستند یا خیر اخذ و دادگاه تصمیم نهایی را اتخاذ می‌کند.

 رئیس کل دادگستری استان ایلام در پایان ابراز امیدواری کرد که جوانان و خانواده های آنان با مطالعه و بینش بیشتر نسبت به امر ازدواج اقدام تا در ادامه زندگی مشترک مشکلات کمتری را شاهد باشند.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *