کرونا در زندان‎های آمریکا؛ «زندان‎ها مانند بمب ساعتی در حال انفجار شدند»

11:54 - 15 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۷۸۷۳
کرونا در زندان‌های آمریکا به سرعت در حال شیوع است به طوری که پیش بینی می‎شود هزاران نفر به این ویروس مبتلا شوند.
بیش از نیمی از زندان‌های آمریکا آلوده شدند، وضعیت زندان‌ها جهنمی است - شیوع و گسترش سریع ویروس کرونا در زندان‌های فدرال و ایالتی آمریکا زنگ هشدار را برای مقام‌های فدرال به صد درآورده است.

با وجود آنکه کارشناسان از همان روز‌های نخست شیوع این ویروس درباره مبتلا شدن هزاران زندانی ابراز نگرانی کرده بودند، اما بی تفاوتی و سوء مدیریت باعث شده تا زندان‌های آمریکا به محلی برای ابتلا و مرگ ناشی از کرونا شود.

به گزارش پایگاه «راو استوری»، در حالی مقام‌های فدرال شروع فعالیت اقتصادی در آمریکا را کلید زدند که موج گسترده‌ای از ویروس کرونا به سرعت پرجمعیت‌ترین زندان‌های جهان در آمریکا را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته و آلوده می‌کند.

بر اساس آمار‌های رسمی در یکی از زندان‌های ایالت اوهایو، که بیشترین موارد ابتلا را به خود اختصاص داده، بیش از ۸۰ درصد از زندانیان به ویروس کرونا مبتلا شدند.

تلفات به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در زندان‌های آمریکایی در حالی به سرعت افزایش می‌یابد که مقام‌های این کشور گزینه بسیاری برای مهار این ویروس در اختیار ندارند، چرا که رعایت قوانینی مانند فاصله گذاری اجتماعی در زندان‌های پرازدحام، کمبود پرسنل پزشکی و تجهیزات محافظتی راه مقابله با بحران را بسته است.

خطر ابتلا و مرگ ناشی از کرونا در زندان‌های آمریکا با جمعیتی بالغ بر ۲.۳ میلیون، هفته گذشته پس از مرگ یک زن زندانی باردار در زندان تگزاس کاملا ملموس شد.

بر اساس گزارش‌ها، این زن ۳۰ ساله در یکی از زندان‌های فدرال تگزاس به اتهام حمل مواد مخدر زندانی بوده است.
 
وی پس از ابتلا به ویروس کرونا در شرایط وخیمی قرار گرفته و پس از به دنیا آمدن فرزندش، جان خود را از دست می‌دهد.

ناآرامی‌ها و شورش زندانیان به دلیل کمبود تجهیزات محافظتی و عدم پاسخ گویی به بحران به وجود آمده در برخی از زندان‌ها از جمله واشنگتن و و کانزاس رخ داده است.

شورش در زندان‌های فدرال از یک سو و آلوده شدن کارمندان زندان از سوی دیگر کلاف این بحران را بیش از پیش در هم تنیده است.

روز پنجشنبه گذشته یکی از کارمندان زندان کانزاس ضمن استعفا از کار خود اعلام کرد «بهتر است شغلش را بدون دریافت حقوق و مزایا ترک کند تا اینکه سلامتی خود و خانواده اش را به خطر بیندازد.»
وی نامه استعفای خود نوشت «دیگر قادر نیست در مکانی که مانند بمب ساعتی در حال انفجار است، بماند.»

گروهی از کارشناسان دادگستری و دادرسی کیفری بر اساس گزارش‌های عمومی اعلام کردند که تاکنون ۱۳ هزار و ۴۳۶ زندانی و ۵ هزار و ۳۱۲ کارمند زندان در سراسر آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شدند.

دفتر زندان‌های فدرال با ۱۵۲ هزار زندانی و ۳۶ هزار کارمند، شیوع کرونا در بیش از نیمی از ۱۲۲ زندان را اعلام کرده که نشان از عمق این بحران دارد.

مدیر دفتر زندان‌های فدرال همچنین از کمبود تجهیزات محافظتی و کیت تشخیص خبر داده و می‌گوید «قرنطینه کردن زندانیان همچنان امری دشوار است.»
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *