رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

روسیه برای جبران کسر بودجه به میلیاردها دلار وام نیاز دارد

11:27 - 07 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۵۶۹۹
آنتون سیلوانوف وزیر دارایی روسیه روز شنبه گفت که کشورش برای جبران کاهش درآمدهای نفتی و گازی، به دریافت بیش از یک تریلیون روبل (۱۳ میلیارد و ۴۴۰ میلیون دلار) وام نیاز دارد.

به گزارش به نقل از خبرگزاری اینترفکس روسیه، سیلوانوف در گفت و گو با تلویزیون دولتی همچنین پیش بینی کرد مبلغ ۲ تریلیون (۲ هزار میلیارد روبل) برای جبران کمبود درآمدها بخش نفت و گاز از صندوق ذخیره ملی روسیه برداشت شود.

روسیه اکنون روزانه بیش از ۱۲ میلیون بشکه نفت تولید می‌کند که بیش از نیمی از این مقدار به صورت نفت خام یا فرآورده‌های نفتی به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

سقوط یکباره قیمت نفت خام دبلیو تی آی آمریکا در بورس این کشور، به روند نزولی ارزش روبل روسیه و سهام شرکت های متعدد نفتی آن که از حدود یک ماه پیش به دلیل همه گیری ویروس کرونا در روسیه و جهان آغاز شده، سرعت بخشیده است.

خبرگزاری دولتی تاس گزارش داده است که بانک مرکزی روسیه برای جلوگیری از سقوط بیشتر ارزش روبل وارد عمل شده و ارز به ارزش ۱۴.۸ میلیارد روبل به بازار تزریق کرده است. گفتنی است بیش از ۴۰ روز است که بانک مرکزی روسیه برای بالا نگه داشتن ارزش روبل در برابر دلار به دلیل سقوط قیمت نفت، در حال تزریق ارز دربازار آزاد است اما روند نزولی ارزش روبل متوقف نشده است.

با سقوط بهای نفت در آمریکا که پیامدهای آن روسیه را نیز در بر می‌گیرد بهای نفت یورالز ممکن است در رقمی زیر ۱۰ دلار برای هر بشکه بماند که باعث خواهد شد کسری بودجه این کشور نیز دو برابر رقم اعلام شده یعنی حدود ۱۵۰ میلیارد دلار شود که در چند دوره ریاست جمهوری ولادیمیر پوتین بی سابقه است.

گرمان گرف رئیس اسبربانک بزرگترین بانک روسیه نیز در مورد پیامدهای ادامه بحران کرونا بر اقتصاد این کشور هشدار داد و اعلام کرد: اگر واکسنی برای این بیماری ساخته نشود، مردم روسیه باید خود را آماده مواجهه با شرایط وخیم و دشوار برای یک مدت طولانی کنند.

بر اساس ارزیابی مرکز طراحی‌های راهبردی روسیه، تولید ناخالص ملی این کشور در سال ۲۰۲۰ بین ۱.۱۸ تا ۵.۶ درصد کاهش خواهد یافت.

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است که اقتصاد روسیه در سال ۲۰۲۰ حدود ۵.۵ درصد کوچکتر خواهد شد.

شیوع کرونا در روسیه همانند سایر کشورهای جهان برای دولت این کشور مشکل آفرین شده است و به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، این کشور از ۱۱ فروردین به مدت یک ماه تعطیل شد.

/انتهای پیام/

ایرنا


برچسب ها: وام روسیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *