ایجاد امنیت پایدار در مناطق مرزی الگوی موفق از سیاست مشارکتی است

11:27 - 25 تير 1394
کد خبر: ۶۰۴۲۰
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان :معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: ایجاد امنیت پایدار در مناطق مرزی با حضور نهادهای متولی خصوصا سپاه قدس یک الگوی موفق از سیاست مشارکتی است که به خوبی مردم و طوایف استان را با سیاست‌ها و اهداف حاکمتی پیوند زده است.
به گزارش گروه حقوقی ، محمدعلی حمیدیان در نخستین نشست پیشگیری از ضرب و جرح عمدی با سلاح در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم سیستان و بلوچستان اظهارکرد: دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی همواره، ایجاد و تأمین توسعه پایدار ملی و منطقه‌ای را مدنظر خود قرار داده و خوشبختانه امنیت حال حاضر استان از جایگاه مطلوبی برخوردار است و با ارتقای همگرایی سازمانی و ایجاد رویه‌های واحد تسلیح افراد، این امنیت ارتقا نیز خواهد یافت.

حمیدیان افزود: ایجاد امنیت پایدار در مناطق مرزی با حضور نهادهای متولی خصوصا سپاه قدس یک الگوی موفق از سیاست مشارکتی است که به خوبی مردم و طوایف استان را با سیاست‌ها و اهداف حاکمتی پیوند زده است.

وی تصریح کرد: باید پذیرفت که بعضا نواقصی در الگوی تسلیح افراد در استان به چشم می‌خورد اما هنگامی که منافع و فواید طرح در مقابل معایب طرح، بررسی و تحلیل می‌شود باید گفت که تا حد فراوانی این طرح منجر به به عقب‌نشینی ناامنی‌های اجتماعی و امنیتی از عمق مناطق شهری به جداره‌های مرزی شده است.

حمیدیان ابراز امیدواری کرددر آینده ای نزدیک با فراخوان‌های مستمر در حوزه افراد تسلیح شده از سوی سازمان‌های متولی، از یک سو آموزش‌های بکارگیری سلاح بازآموزی شود و از سوی دیگر تخلفات محتمل مورد شناسایی پیشگیری شود.

وی در پایان گفت : دستگاه قضایی با قاطعیت با مصادیق مجرمانه در این حوزه برخورد خواهد کرد و هزینه‌های ارتکاب جرم را خصوصا در موارد مسلحانه به شدت افزایش داده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *