قضات از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده کنند/محرومیت‌های مدنی راهکاری موثر در کاهش جمعیت کیفری

10:54 - 15 تير 1394
کد خبر: ۵۸۳۲۹
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیرکل امنیتی و انتظامی معاونت پیشگیری قوه قضاییه گفت: مجازات‌های جایگزین حبس و استفاده از محرومیت‌های مدنی راهکار موثری در کاهش جمعیت کیفری است.
مجید اکبرپور در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی ، با اشاره به راهکارهای کاهش جمعیت کیفری اظهار کرد: تصمیم قضات در زمان صدور رای در کاهش ورودی زندان‌ها بسیار موثر است و قضات می‌توانند در دادگاه‌های کیفری 1 و 2، تجدیدنظر و دیوان عالی به سمتی بروند که بیشتر از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده کنند.

این مقام قضایی با تاکید بر تغییر نگرش به برخی جرائم افزود: گاهی اوقات این امکان وجود دارد که به برخی جرائم نگاه مدنی داشت و به جای حبس به دنبال مجازات‌هایی مانند جریمه بود.

 وی همچنین ادامه داد: برای کاهش زندانیان می‎‌توان از تسهیلاتی در قالب‌های مختلف از جمله آزادی مشروط ،عفو و یا آنچه در شورای عالی طبقه بندی مطرح است استفاده کرد.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: فرهنگسازی در این زمینه باید به گونه‌ای باشد که دیدگاه مردم از حبس و قصاص به سمت احقاق حق برود و  برای مطالبه خسارت به دنبال حبس نباشند.

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *