پنج هزار هکتار از زمین های ملی و دولتی استان زنجان به طور غیر قانونی تصرف شده است

12:53 - 03 تير 1394
کد خبر: ۵۶۴۱۹
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس دادگستری کل استان زنجان گفت: پنج هزار هکتار از زمین های ملی و دولتی استان زنجان به طور غیر قانونی تصرف شده است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، جعفر گل محمدی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: طی سال گذشته، 130 هزار و 72 پرونده به دادگستری ارسال و به 131 هزار و 799 پرونده رسیدگی شده است.

وی افزود: به 76 هزار فقره از این تعداد پرونده در شوراهای حل اختلاف رسیدگی شده است که نشان دهنده رویکرد شورای حل اختلاف در هدایت شکایات به سوی صلح و سازش است.

گل محمدی ادامه داد: 53 درصد پرونده های ارجاع شده به شورای حل اختلاف قابلیت صلح و سازش را داشته اند که از این تعداد 67 درصد منتج به صلح طرفین دعوا شده است.

وی از وجود دو نهاد مردمی حامی این دستگاه قضایی خبر داد و این دو نهاد را انجمن حمایت از زندانیان و ستاد دیه عنوان کرد.

رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: سال گذشته 50 میلیارد ریال در قالب تسهیلات به زندانیان پرداخت شد که 30 میلیارد ریال آن به شکل تسهیلات بانکی و 20 میلیارد ریال بلاعوض بود.

این مقام قضایی گسترش باغشهرها را از معضلات جدی این استان عنوان کرد و از وجود پنج هزار هکتار اراضی تصرف شده از زمین های ملی و دولتی به صورت غیرقانونی خبر داد.

گل محمدی بابیان اینکه مردم با هدف برخورداری از باغ اقدام به پرداخت سرمایه های خود به سودجویان و متصرفان اراضی ملی می کنند، گفت:  هم اکنون ارزش ریالی 20 هزار قطعه باغشهر موجود در این استان به 60 هزار میلیارد ریال می رسد که به صورت راکد و غیر قابل برداشت درآمده است.

به گفته وی این اراضی بدون صرفه اقتصادی هستند و خرید و فروش آنها غیر قانونی محسوب می شود.

رییس کل دادگستری استان زنجان به گسترش روز افزون اختلافات خانوادگی در این استان اشاره کرد و گفت: خیر اندیشان جامعه باید با ریش سفیدی و حل اختلافات خانوادگی از گسترش این مشکلات و مراجعه خانواده ها به مراجع قضایی جلوگیری کنند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *