بحران بی خانمانی در آمریکا/یو اس نیوز:سال ۲۰۱۸ حدود ۵۵۳ هزار نفر در آمریکا حداقل برای یک شب بی خانمانی را تجربه کرده‎اند

22:00 - 03 مهر 1398
کد خبر: ۵۵۲۵۹۵
پدیده بی خانمانی در آمریکا روندی صعودی به خود گرفته به طوری که سالانه هزاران نفر از شهروندان این کشور به دلیل بحران مسکن آواره‌خیابان‌ها می‌شوند.
به گزارش گروه بین الملل ؛ پدیده بی خانمانی به یک بحران در بخش‌هایی از آمریکا تبدیل شده که با وجود ادعا‌های مقام‎های این کشور برای رفع این معضل هیچ اتفاقی صورت نگرفته است.
 
به گزارش یو اس نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، اخیرا به آژانس حفاظت از محیط زیست این کشور درباره موضوع بی خانمانی هشدار داده است؛ وی می‎گوید افراد بی خانمان خسارت‌های بسیاری به محیط زیست این کشور وارد می‌کنند.
 
ادعای ترامپ برای مقصر دانستن بی خانمان ها 

دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز در ماه ژوئیه افراد بی خانمان در کشورش را مقصر ویرانی‌های شهر‌ها دانست.
 
ترامپ ادعا می‌کند که موضوع بی خانمانی پدیده‌ای جدید در کشورش بوده که قبل از آن وجود نداشته است.

گزارش درباره شمار بی خانمان‌ها در آمریکا

بر اساس آمار‌ها بین سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ شمار افراد بی خانمان در آمریکا افزایش یافته است.در سال ۲۰۱۸ در حدود ۵۵۳ هزار نفر در آمریکا حداقل برای یک شب بی خانمانی را تجربه کرده‎اند.
 
 
بحران بی خانمانی در آمریکا/نبود مسکن ارزان قیمت بحران بی خانمانی آمریکا را تشدید کرده است
 
آمار وزارت مسکن و شهرسازی آمریکا
 
طبق آمار وزارت مسکن و شهرسازی آمریکا نیمی از شهروندان این کشور در سال ۲۰۱۸ در ۵ ایالت بی خانمانی را در زندگی تجربه کرده‎اند. آمار بی خانمان‌ها در این سال در ایالت کالیفرنیا ۲۴ درصد، نیویورک ۱۷ درصد، فلوریدا ۶ درصد، تگزاس ۵ درصد، واشنگتن ۴ درصد گزارش شده است.
 

همچنین در میان مناطق شهری نیویورک، لس آنجلس، سیاتل و کینگ کانتی بیشترین آمار بی خانمان را به خود اختصاص دادند.
 
سیاه پوست بی خانمان 

آمار وزارت مسکن و شهرسازی آمریکا نشان می‌دهد که شهروندان آمریکایی آفریقایی ۱۳ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهد، اما این در حالی است که ۴۰ درصد از این جمعیت بی خانمان هستند و ۵۱ درصد از آن‌ها با کودکان خود شب را در خیابان‌های این کشور سپری می‌کنند.
 
بحران بی خانمانی در آمریکا/نبود مسکن ارزان قیمت بحران بی خانمانی آمریکا را تشدید کرده است
 
 
در سال ۲۰۱۸، ۳۸ هزار نفر از کهنه سربازان ارتش آمریکا بی خانمانی را تجربه کردند که این آمار در سال ۲۰۱۰ نصف این آمار بوده است.
 
بی خانمانی جوانان در آمریکا

مردان در مقایسه با زنان در آمریکا آمار بیشتری از افراد بی خانمان و کارتن خواب را تشکیل می‌دهتد. در سال ۲۰۱۸، ۶۰ درصد از افراد بی خانمان مرد بودند. بر اساس مرکز حقوق ملی بی خانمان‌ها و فقر در آمریکا، سالانه ۷۰۰ هزار از جوانان آمریکایی زیر ۱۸ سال که بدون والدین و یا سرپرست هستند بی خانمان می‌شوند و گفته می‎شود پدیده‌ بی خانمانی به دلیل فقدان مسکن ارزان قیمت در آمریکا تشدید شده است.
 
موضوع بی خانمانی در آمریکا به ویژه در شهر‌های بزرگ این کشور با بحران جدی تبدیل شده و همچنان به یک معضل بدون راه حل باقی مانده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *