۷۰ درصد واحد‌های صنعتی کوچک و متوسط تولید رقابتی و باکیفیت دارند

16:35 - 09 شهريور 1398
کد خبر: ۵۴۶۰۱۵
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شرایط تولید رقابتی و باکیفیت در بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد واحد‌های صنعتی کوچک و متوسط کشور حاکم است.

به گزارش گروه اقتصاد به نقل از شاتا، محسن صالحی نیا در خصوص عملکرد دولت در حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط به‌عنوان رکن اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: تعدادی از واحد‌های تولیدی در وضعیت کنونی فاقد این شرایط هستند که باید در زمینه تحقیق و توسعه، ارتقاء فنآوری و دیگر مباحث مرتبط با تولید بیشتر تلاش کنند.

وی افزود: تولید کنندگان برای عرضه محصولات باکیفیت و قیمت مناسب به بازار مصرف باید یک سری اقدامات اساسی مثل به‌کارگیری دانش و فنآوری روز، نیروی انسانی متخصص و کارآمد، توجه به بحث آموزش، مدیریت صحیح و بسیاری موارد دیگر را در درون بنگاه خود انجام دهند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران یادآور شد: هم اکنون ۹۵ درصد واحد‌های صنعتی در کشور کوچک و متوسط و پنج درصد بزرگ هستند.

صالحی‌نیا ادامه داد: طبق معمول واحد‌های بزرگ موتور محرکه صنایع کوچک مقیاس و متوسط در سطح دنیا تلقی می‌شوند.

وی تصریح کرد: واحد‌های کوچک و متوسط در رشته‌های مختلف صنعتی امروز در کشور فعال هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه اظهار کرد: نقش این واحد‌ها در پویایی تولید، افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، رشد اقتصادی و بسیاری موارد در اقتصاد بر کسی پوشیده نیست.

صالحی‌نیا افزود: برخی واحد‌های کوچک و متوسط کالا‌های نهایی را تولید و به بازار مصرف عرضه می‌کنند و تعدادی در بخش زنجیره تأمین واحد‌های بزرگ مشغول فعالیت هستند و کمتر نمود ظاهری در سطح جامعه دارند.

وی بیان کرد: بخش قابل توجهی از تولیدات در واحد‌های بزرگ مدیون صنایع کوچک و متوسط است، چون بسیاری از اقلام مورد نیاز بنگاه‌های مزبور، اعم از قطعات، مواد اولیه، ماشین آلات، مواد کمکی، ملزومات و بسیاری موارد دیگر در این واحد‌ها تولید و تأمین می‌شود.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اذعان داشت: تولید داخلی با تکیه بر توان بخش خصوصی و ظرفیت‌های کشور علی‌رغم تمامی فشارها، تحریم‌ها و شرایط سخت اقتصادی ـ همچنان قابل تقدیر و توجه است.

صالحی‌نیا تصریح کرد: عرضه کالا به بازار مصرف در ابعاد مختلف از حیث تنوع و کیفیت، خود شاهدی صادق بر این مدعا است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *