رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پیک‌های موتوری نفس شهر را تنگ کرده است/ناوگان عمومی از ضعف توجه مسئولان رنج می‌برد

11:37 - 12 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۸۴۲۸
عضو سابق شورای شهر تهران از تردد بیش از اندازه موتور به ویژه از نوع پیک آن انتقاد کرد و گفت: عاملان نارضایتی مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی دولت و شهرداری هستند.

پیک‌های موتوری نفس شهر را تنگ کرده است/ناوگان عمومی از ضعف توجه مسئولان رنج می‌بردعلی صابری عضو سابق شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه ، با اشاره به وضعیت مدیریت در کلانشهر‌ها به ویژه تهران، گفت: متاسفانه بی توجهی دولت در انجام تکالیف قانونی خود از حیث ارایه بودجه و همچنین نبود عزم جدی در شهرداری به پایداری مشکلات مدیریت شهری در کلانشهر تهران منجر شده است.


وی با تاکید بر اینکه دولت با عدم پرداخت بودجه و یارانه به شهرداری در ترافیک فعلی کلانشهر تهران و همچنین مشکلات حوزه حمل و نقل عمومی مسئول است، افزود: متاسفانه باید بدانیم که اگر دولت نیز به انجام تکالیف قانونی خود در قبال شهرداری‌ها عمل کند باز هم شرایط کلانشهر‌ها تفوت چندانی نمی‌کند.


صابری ادامه داد: بهبود وضعیت حمل و نقل در کلانشهر‌ها تابعی از زیرساخت ها، فرهنگ کار و مواردی از این دست است که تا فراهم نباشد مشکلات مدیریت شهری مرتفع نخواهد شد.


این عضو سابق شورای شهر تهران بر ضرورت کاهش تردد مردم در کلانشهر‌ها با توسعه دولت الکترونیک تاکید کرد و گفت: اگر شرایطی به وجود آید که مردم بتوانند در بستر اینترنت بسیاری از کار‌های خود را انجام دهند به طور حتم حجم وسیعی از مراجعات غیر ضرور مردم به مراکز و کلانشهر‌ها کاهش می‌یابد.


وی با انتقاد از وجود بیش از اندازه پیک موتوری در کلانشهر تهران، افزود: جدا از اینکه وجود این میزان پیک موتوری مدیریت شهری را با مشکل مواجه کرده باید بدانیم که تغییر سبک زندگی و علاقه مندی به استفاده از غذا‌های رستورانی شیوع این نوع مشاغل که برای مدیریت شهری مضر است را افزایش داده است.


عضو سابق شورای شهر تهران یادآور شد: توجه به حمل و نقل عمومی از حیث توسعه آن باید منوط به تمامی مولفه‌ها از جمله بازگشت به سبک سنتی زندگی در شهر است.


انتهای پیام



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *