مسابقات بین المللی نظامی روسیه با شرکت ایران برگزار می شود

22:17 - 07 مرداد 1398
کد خبر: ۵۳۷۰۸۸
پنجمین دور مسابقات بین المللی نظامی روسیه با شرکت ایران و بیش از 30 کشور دیگر برگزار می شود.

به گزارش گروه بین الملل ، مجموعه نظامی فرهنگی «پارک پاتریوت» مسکو وابسته به وزارت دفاع روسیه در گزارشی اعلام کرد: پنجمین مسابقات بین المللی نظامی روسیه از روز سوم تا 17 ماه اوت (12 تا 26 تیر ماه) در رشته های مختلف در چندین کشور برگزار خواهد شد.  

وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرده است که حدود 200 تیم از بیش از 30  کشور جهان در پنجمین مسابقات بین‌المللی نظامی شرکت می کنند که دو بخش از این رقابت‌ها نیز در خاک ایران برگزار می شود.

مسابقات بین المللی نظامی در سال جاری در خاک ۱۰ کشور، شامل  ایران، روسیه، ارمنستان، بلاروس، هند، قزاقستان، چین، مغولستان، ازبکستان و جمهوری آذربایجان برگزارخواهد شد.

در مسابقات بین المللی نظامی روسیه برخلاف مسابقات بین المللی سیزم که نظامیان در مسابقات ورزشی با هم رقابت می کنند، رقابت بین تانک ها، توپ ها، خدمه توپخانه و سایر حوزه هایی است که مهمات واقعی در آن به کار برده می شود و نظامیان توانمندی و سرعت عمل خود را در انجام عملیات نظامی در محیطی واقعی به نمایش می گذارند. 

نخستین دوره این مسابقات بین المللی نظامی در سال 2015 به میزبانی روسیه و قزاقستان برگزار شد.
تیم نیروهای مسلح ایران در این مسابقات حضور فعال داشته و در برخی رشته ها نیز مقام هایی را کسب کرده است. 

از دستاوردهای این مسابقات بین المللی نظامی می توان به ارتقای سطح توان و آمادگی رزمی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از طریق بهره مندی از تجربیات و آموزه های حوزه آموزش در سایر کشورها، توسعه دیپلماسی دفاعی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای میزبان و شرکت کننده در مسابقات، از طریق رایزنی و تعاملات دوستانه در هنگام برگزاری سمینارها، نشست ها و مسابقات نظامی و استفاده از ظرفیت های درون سازمانی به منظور ارتقای آمادگی جسمانی در حوزه عملیاتی (عبور از موانع، ارتقای سرعت، افزایش قدرت بدنی، هماهنگی در بکارگیری توان جسمی و نظایر آن) اشاره کرد. 

تیم ‌های نظامی ایران برای شرکت در این مسابقات، ترکیبی از ارتش، سپاه و ناجا هستند و ستاد کل نیروهای مسلح ایران تلاش کرده است از همه ظرفیت‌ ها در این مسابقات استفاده کند. 

در سال‌ های گذشته کشورها با تسلیحات ساخت روسیه در این مسابقات شرکت می ‌کردند اما هم اکنون می توانند با تسلیحات و تجهیزات خود در این رقابت ها شرکت کنند و بر همین اساس ایران با پهپادهای ساخت داخل در مسابقات حضور دارد ضمن اینکه به نظر می رسد چینی ها به مانند پارسال با تانک های تولیدی خود به مسکو بیایند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *