15 خرداد نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ملت ایران است

16:57 - 15 خرداد 1394
کد خبر: ۵۳۱۵۵
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان: وزیر دادگستری، 15 خرداد، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ملت ایران و روز قیام خونین مردم جان برکفی است که به نام اسلام و برای اسلام به میدان آمدند تا سلطه طاغوتیان را از کشورشان برچینند.
هیچ‌گونه پرونده فساد مالی در فعالیت دولت تدبیر و امید گزارش نشده استبه گزارش گروه حقوقی و قضایی ، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه اراک در مصلی بیت المقدس این شهر اظهار داشت: اهداف والا و آرمان‌های برجسته امام خمینی(ره) باعث شد تا از آغاز نهضت اسلامی در سال 1341 پیوند عمیقی بین ملت و ایشان به وجود آید که این پیوند زمینه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را فراهم کرد. 

وی ادامه داد: ملت موحد ایران اسلامی در زمان غیبت و تبعید امام خمینی(ره) نیز همواره گوش به فرمان ایشان بودند و چنانچه متن بیانیه و یا سخنرانی از ایشان وارد کشور می شد در مدت زمانی کوتاه همه مردم از آن با خبر شده و این مهم نشان از عمق پیوند ملت با روحانیت بود. 

وزیر دادگستری اظهار کرد: امام راحل همواره خود را عاشق ملت ایران می دانستد و نسبت به همه اظهار لطف و محبت می کردند و مردم نیز در همه جریانان های پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی پشتیبان ایشان بوده و حضور اقشار مختلف مردم در آیین تشیع جنازه ایشان ،دلیلی روشن بر عشق و اردات مردم به بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی است. 

وی، عقلانیت را یکی از ویژگی‌های برجسته امام راحل عنوان کرد و گفت: امام خمینی(ره) با هوشمندی و درایت منحصر به فرد خود توطئه ها و شرارت های آمریکای جنایتکار را تشخیص داده و با استدالی منطقی و عقلانی این کشور را دشمن شماره یک مستضعفان جهان به خصوص مسلمانان معرفی کردند. 

حجت الاسلام پور محمودی بیان کرد: بسیاری از رهبران کشورهای جهان نمی توانند دوست و دشمن خود را به خوبی تشخیص دهند و به همین دلیل در مواقعی که انتظارش را ندارند از محبت دوستان غافل و از دشمنان ضربه های جبران ناپذیری دریافت می کنند، اما امام راحل با هوشمندی منحصر به فرد خود، اسراییل را به عنوان یک غده سرطانی و آل سعود را دست نشانده استکبار جهانی و ام الفساد در جامعه اسلام معرفی کردند. 

وی افزود: مجاهدت ها و روحیه انقلابی امام راحل از دیگر ویژگی های ایشان بود چرا که با توجه به کهولت سنشان هیچ گاه از آزار و اذیت ها در تبعید اظهار نارضایتی نکردند و با تمام وجود اهداف و آرمان های خود را دنبال کردند تا انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند. 

وزیر دادگستری ، ایجاد یک تمدن بر اساس تعالیم دینی را مهمترین هدف امام راحل عنوان کرد و گفت: حاکمیت حق و اجرای عدالت در کشور یکی از دغدغه های ایشان بود که با پیروزی انقلاب توانستند این مهم را در کشور اجرا کنند. 

وی تاکید کرد: امام راحل با مدیریت اهداف و آرمان های بلندشان توانستند خود را به عنوان الگویی تمام عیار برای آزادیخواهان، رهبران، متفکران و فیلسوفان جهان معرفی کنند و بیداری اسلامی در نقاط مختلف جهان نیز بر اساس شخصیت والا و اهداف عالیه ایشان شکل گرفته است. 

حجت الاسلام پورمحمدی در خصوص فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری در حرم مطهر امام راحل نیز گفت: معظم له بر پیشگیری از تحریف راه امام خمینی(ره) تاکید دارند و مسوولان نیز باید برای تحقق خواسته ایشان برنامه ریزی های کاربردی داشته باشند. 

وی در خصوص قیام خونین 15 خرداد نیز گفت: 15خرداد در تاریخ ایران فراموش نشدنی است، چرا که در این روز وحدت، همبستگی و پیوند معنوی ملت ایران، زمینه یک اتفاق بزرگ و مقدس را فراهم کرد. 

وی اضافه کرد: قیام 15 خرداد علاوه بر اینکه زمینه ساز جنبش ها و قیام های مردمی دیگر شد، مسیر رسیدن به انقلاب اسلامی را هموار ساخت و رژیم وقت را متوجه عظمت جنبش مردمی با اراده و توکل خدایی ساخت. 

وزیر دادگستری افزود: 15 خرداد، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ملت ایران و روز قیام خونین مردم جان برکفی است که به نام اسلام و برای اسلام به میدان آمدند تا سلطه طاغوتیان را از کشورشان برچینند. 

حجت الاسلام پورمحمدی در ادامه سخنان خود تقارن نیمه شعبان با ایام رحلت امام راحل و قیام 15 خرداد را یک اتفاق مبارک بیان کرد و گفت: امام راحل با روحیه انقلابی و استکبار ستیزی خود بهترین الگو برای منتظران واقعی حضرت حجت ابن الحسن(عج) است.

وی شکل‌گیری نهضت 15 خرداد سال 42 را نماد حقیقی منتظران واقعی امام زمان(عج) عنوان کرد و گفت: انتظار تنها گوشه نشینی و دعا کردن نیست بلکه منظران واقعی باید حمایت از مستضعفان و مظلومان جهان و مقابله با زیاده خواهی های زورگویان را سرلوحه امور خود قرار دهند که این مهم راهبرد اصلی جمهوری اسلامی ایران است. 

حجت الاسلام پورمحمدی بیان کرد: امروزه همه مستضعفان جهان، جمهوری اسلامی را اولین و تنها ترین حامی خود می دانند چرا که این کشور طلایه دار مهدویت و مذهب مقدس تشیع است و همه امور در این کشور بر اساس سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و موازین قرآن کریم اجرایی می شود. 

وی تاکید کرد: نهادینه کردن فرهنگ مهدویت در کشور یکی از مهمترین رویکردهای دولت تدبیر و امید است و دولتمردان تلاش می کنند تا با استعانت از خدواند متعال با تشریح و تبیین این فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) جامعه را به سوی پیشرفت و تعالی هدایت کنند.

وزیر دادگستری یادآوری کرد: هم اکنون دشمنان انقلاب از هر طرف منافع ملت ایران اسلامی را هدف قرار داده اند و هر روز یک بهانه برای زورگویی و زیاده خواهی های خود بر ما تحمیل می کند اما دولتمردان و شخص ریاست جمهوری با الگوگیری از مجاهدت ها و صبر و استقامت امام راحل همه تلاش خود را برای رفع تحریم ها و حل مشکلات اقتصادی مردم به کار گرفته اند. 

حجت الاسلام پورمحمدی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در دو ماه گذشته سال جاری برای اولین بار تراز تجارت مثبت را تجربه کرده است به طوری که میزان صادرات کشور یک میلیارد و 500 میلیون دلار بیشتر از واردات به کشور بوده است و این مهم نشان از تلاش شبانه روزی مسوولان و مدیران صنایع در کشور دارد. 

وی اظهار کرد: واگذاری مسوولیت ها به مر دم و ایجاد انگیزه و رقابت در بخش خصوصی یکی از اولویت های اصلی دولت تدبیر و امید است چرا که اساس پیشرفت و توسعه پایدار در این اقتصاد مردمی نهفته است و در مسایل اقتصادی دولت باید برنامه ریز و نظاره گر باشد. 

وزیر دادگستری، مبارزه با مفاسد اقتصادی را یکی از راهبردهای اصلی دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: هیچ گونه پرونده فساد مالی در 20 ماه گذشته فعالیت دولت تدبیر و امید گزارش نشده اما پرونده های بسیاری در خصوص فساد مالی از دولت های نهم و دهم در جریان هستند که به محض تکمیل و اثبات آن ها مردم را در جریان کامل قرار می دهیم. 

حجت الاسلام پورمحمدی گفت: محل فعالیت مسوولان باید مانند اتاق شیشه ای باشد چرا که تنها در این صورت است که فساد مالی و خلاف قانون در دستگاه های اجرایی اتفاق نمی افتد و مردم نیز به خوبی در جریان فعالیت مسوولان قرار می گیرند. 

وی در ادامه سخنان خود اقدامات دولت یازدهم در امور بین الملل و جلوگیری از ایران هراسی و شیعه هراسی را بسیار گسترده عنوان کرد و گفت: دولت تدبیر و امید با حفظ اصول و مبانی انقلاب اسلامی، خطوط قرمز نظام و مقام معظم رهبری سعی در کندسازی سلاح های دشمنان اسلام و ایران دارد که در 20 ماه گذشته نیز اقدامات در خور توجهی انجام داده است. 

گفتنی است؛ وزیر دادگستری و هیات همراه در سفر یک روزه به استان مرکزی علاوه بر سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اراک از حوزه علمیه خاتم الانبیاء این کلانشهر نیز دیدن کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *